Med projektet Heroes of Tomorrow ska talangreserven, av både unga ledare och ungdomar identifieras och få möjlighet att satsa på sitt sätt. Målsättningen är att nå fler i dessa områden med en bredare meny av idrotter så att fler ungdomar kan hitta sin utmaning.
– Partnerskapet med PS Communication ger oss de bästa möjligheterna att driva projekt av den här karaktären som Heroes of Tomorrow är. SOK är en liten operativ organisation, men med stora ambitioner att få fler ungdomar att satsa på sin idrott. Det känns bra att ha med PS på den här resan så att vi effektivt kan nå ut till fler, säger Lotta Olsson på Sveriges Olympiska Kommitté i ett pressmeddelande.
Aprilia Bivesson, som själv deltog vid de Olympiska vinterspelen 2006, är kundansvarig hos PS och säger:
– Att vi på PS får jobba med ett projekt som utvecklar ungdomsidrott känns fantastiskt bra. För mig ligger projektet lite extra nära hjärtat eftersom min satsning i den mindre sporten alpin snowboard har varit en extremt betydelsefull del av mitt liv, och jag tror att det i stort sett finns en idrott för alla. Alla kommer inte att komma till OS, men om vi öppnar upp möjligheten för målgruppen 13-15-åringar att upptäcka mindre sporter som inte får så mycket uppmärksamhet kommer det att hända mycket positivt, både för svensk idrott och vårt samhälle.
– Drömprojektet för alla som jobbar med evenemang, och inom uppleveseindustrin, är förstås ett olympiskt projekt på hemmaplan i Sverige, säger Patick Walldén, grundare av PS Communication.