– Allt fler företag upptäcker hur härligt det är att åka på en konferens där medarbetarna rör på sig tillsammans. Att komma ut i skidbacken ger kroppen ordentlig träning, rensar hjärnan och gör konferenspassen mer effektiva, säger Linda Morell, pr-chef på SkiStar i ett pressmeddelande.
Sedan grupprese- och konferenskonceptet SkiStar Business lanserades 2014 har intresset gått spikrakt uppåt. Inför den kommande säsongen har omsättningen ökat med 25 procent* jämfört med samma tidpunkt i fjol. Den stora bokningsraketen är Åre: Trots att den jämtländska fjällorten redan tidigare dragit till sig stora mängder skidåkande konferensgäster ligger ökningen på hela 280 procent* över fjolårets nivå. Åre lockar många med sin kombination av skidåkning, mat och nöje i världsklass.
– Vi ser hur både stora och små företag får upp ögonen för möjligheten att åka på skidkonferens i perioder som både är prisvärda och innehållsrika. I januari har vi ett ökat intresse och likaså mellan sportlovet och påsklovet då fjällens femte årstid vårvintern infinner sig, säger Linda Morell.
SkiStar, som är marknadsledande inom skidresor i Norden, har under flera år märkt av ett ökande intresse mellan de traditionella bokningstopparna under lovveckorna. I takt med att intresset för hälsa och välmående ökar söker sig allt fler företag till fjällen för aktiva konferenser. Samtidigt drar de nytta av att kunna boka under arbetsveckorna, när trycket på backar och liftar från den privata skidturismen är lägre. SkiStar Business lanseras nu under hösten även i Norge.
Läs mer här.