HALLÅ DÄR… Johan Theolin, partner på Rider.
Hur har ni anpassat ert arbete under coronapandemin?
– Rider hjälpte Santa Maria inom event och retail inför den planerade Mellofinalen 7 mars – finalen blev inte inställd, men det var starten på flera intensiva diskussioner kring hur covid-19 skulle påverka branschen framåt. Då började vi paketera erbjudanden inom digitala upplevelser. Vi var tidiga på bollen, säger han.
– Under några veckor identifierade vi varumärkens- och organisationers behov och utvecklade i linje med dem Rider LIVE, som lanserades i början av april. Sedan dess har företag och organisationer ringt in och vi tvingas nu tacka nej till nya engagemang september ut, menar Johan Theolin.
Hur ser bokningsläget ut för er framåt?
– Utöver vår satsning på digitala upplevelser så stannade vår verksamhet helt av under några veckor för att sedan sakta börja komma igång. De flesta av våra kunder planerar olika projekt, både B2C- och B2B-event, från augusti och framåt. Även bokningsläget för vintern 2021 i Åre ser ljust ut och vi har redan påbörjat arbetet med Åre Skiweek och ett antal större konferenser, säger han.
– Finansiellt får vi liksom många en liten smäll. Konstigt vore väl annars när världen i princip stått stilla några månader. Vi räknar med 20-30 procent lägre omsättning för 2020, men det som gör oss stolta är att vi lyckats klara oss utan att säga upp personal och det permitteringsstöd som beviljades tidigt under krisen har återbetalats. Vi har varit i full produktion hela perioden. Vi har lärt oss mycket de gånga månaderna och är fortsatt positiva, avslutar Johan Theolin.