Ryska Posten Event fortsätter växa och stärker upp med tre nya medarbetare. Kalle Lindgren rekryteras till rollen som planner.
Han har 12 års erfarenhet inom event- och kommunikationsbranschen och kommer närmast
från Nine Yards och en roll som Content strategist/Account director.
Under åren har Kalle Lindgren jobbat mycket med både B2B- och B2C-driven kommunikation på företag som Arla, Pepsi och Carlsberg.
Rekryteras som Creative Director
Mattias Falk, ny creative director kommer även han från Nine Yards där han i rollen som CD ansvarat för
Stockholmskontorets kreativa utveckling.
Mattias har över åtta års erfarenhet inom eventbranschen och har tidigare jobbat som kreatör på bland annat Storåkers McCann, Klirr Stockholm och JCP.
– Ryska Posten Event har påbörjat en resa som vi, när vi fick erbjudandet att åka med, omöjligt kunde säga nej till, säger Kalle och Mattias och fortsätter:
– Att få vara med att utveckla RPE:s erbjudande, riktning och även dess strategiska- och kreativa är något som vi båda har törstat efter länge.
Ny senior produktionsledare
Emil Gulleryd, senior produktionsledare, har arbetat med event i över 12 år, både på byrå- och produktionssidan. Genom åren har Emil haft rollen som produktionschef på Tough Viking, senior produktionsledare på JCP och senast som projektledare på Brandworks.
– Jag är otroligt glad och tacksam för att ha med de här killarna i gänget, de tillför en kompetens och erfarenhet som tar oss till den absolut högsta nivån i branschen. Jag ser verkligen fram emot hur vi nu, med vårt spetsade erbjudande, kan ta oss an marknaden, säger Thomas Ogander, vd på Ryska Posten Event.