
Serviceföretaget Ryska Posten satsar på att leverera hållbar service under Almedalsveckan.
– Vi är störst på cykelbud i Stockholm, men att driva en verksamhet som delvis också bygger på bilar har självklart en påverkan på miljön. Med hållbarhet i tankarna var vi de första i Sverige med elbilar i yrkesmässig trafik. Inför årets Almedalsvecka hoppas vi se en fortsättning på det påverkningsarbete gällande gröna transporter som just nu är ett så hett ämne. Vi önskar se fler konkreta exempel på hur vi tillsammans ska nå 2030-målen och ett fossiloberoende samhälle, säger Calle Francke, säljchef på Ryska Posten event och fortsätter:
– I och med bilförbudet i Almedalsområdet under veckan hoppas vi på att våra cyklister får hjälpa alla besökare med grön expresservice, samtidigt som vi kan inspirera fler aktörer att föregå med gott exempel och verka på ett hållbart sätt.
Företagets uppdrag varierar från år till år. De har både kunder som rörbokar uppdrag och vill ha hjälp med exempelvis transport av material till och från ön, eller genomföranden av alltifrån PR-aktiviteter till större mingel och seminarier.
– Vi får in de flesta uppdragen ad hoc på plats i vårt servicetält nere i hamnen där vi finns tillgängliga hela veckan. Där brukar många kunder och besökare samlas för att prata elbilar, hållbarhet och service, berättar Calle Francke.