General Manager Leon Giannaridis för Seniormässor AB förklarar att:
– Vi har arbetat med tanken på ett namnbyte under många år och har haft namnfrågan upp till diskussion varje år under väldigt lång tid och det har inte alltid varit självklart att göra det. Framför allt då vi har bollat en massa olika namn men där vi har skrotat de allra flesta av dem. Under denna tid har även hört oss för bland våra utställare/kunder och tagit in besökarnas åsikter. Till slut har vi äntligen landat och hittat en för oss gyllene medelväg där vi behåller ordet ”senior” för igenkänning och fokus på målgruppen men där vi nu byter ut ”mässan” mot något mer positivare, gladare och piggare festivalen.
Från och med idag kommer vi att rulla ut och relansera Seniormässan som Seniorfestivalen i alla våra kanaler.
Seniorfestivalen arrangeras i Göteborg 20-22 mars på Svenska Mässan, i Malmö 9-11 april på Malmömässan och i Stockholm 1-3 oktober på Stockholmsmässan under 2024.
Historik:
Seniormässan startades 1994 i Stockholm av Peter Höglund som drev det fram till 2008 då Numera Mässor AB köpte varumärket av honom. Från och med 2009 har Seniormässan sedan expanderat från Stockholm där mässan nu har arrangerats 28 gånger, till först Malmö (10årsjubileum 2024) till Göteborg där den har arrangerats 8 gånger. Dessa mässor som har besökts av hundratusentals besökare under dessa år möter framöver det nya varumärket Seniorfestivalen från med 2024.