Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Tävlingen, som är en kommunikationstävling, har funnits sedan 1998 och belönar projekt som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.
Två flugor i en smäll
I årets upplaga av Gyllene Hjulet har vi valt att bemöta de annorlunda och unika förutsättningarna som nu råder på fler olika sätt i tävlingen. Dels har vi valt att slå två flugor i en smäll och inkluderar projekt som är genomförda under de två senaste åren – dvs 1 jan 2020 – 31 dec 2021.
Nya kategorier
Vi har dessutom valt att dela upp kategorierna i två olika tävlingsgrupper: SPONSRING och EVENT/EXPO och utöka tävlingen till totalt 20 kategorier. Årets kategori-nykomlingar är Årets Digitala B2B Event/Expo, Årets Digitala B2C Event/Expo, Årets Digitala Interna Event/Expo, Årets Kultur-/
Årets Sportsponsring och Årets Event.
Syftet är att mer specifikt och träffsäkert avgränsa dagens något brokiga skara sponsrings- och eventprojekt, för att våra tävlanden inom respektive kategori ska kunna mötas och mätas mer rättvist inom ramen för sina egna avgränsade spelplaner.
Det bästa av de bästa
I kategorierna ÅRETS SPONSRING och ÅRETS EVENT har man i år inte möjlighet att lämna in specifika bidrag – utan alla inskickade bidrag, oavsett kategori, är direktkvalificerade. Juryn utser bland dessa – det sponsringsprojektet och det eventprojektet som är det bästa av de bästa!
Självklart ska alla vinnare annonseras, hyllas och firas på den stora branschfesten Gyllene Hjulet senare i vår.
DEADLINE BIDRAGSINLÄMNING: 22 februari kl. 17.00
Länk till SES.