Sing Sing erbjuder en komplett eatertainmentupplevelse med sitt koncept bestående av japanska karaokerum för grupper i kombination med färgglada cocktails och en blandning av klassisk och modern vietnamesisk street food. Social Eatertainment Group har förvärvat en betydande minoritetsandel i företaget. Målet är att över tid öka ägandet.
– Vi ser en stor potential i Sing Sing, både i varumärket självt och människorna bakom det, och eftersom Sing Sing på så kort tid har blivit en sådan hit i Göteborg. Vi har en ambitiös tillväxtplan för Sing Sing, med start på den nordiska marknaden följt av en lansering i övriga Europa, säger Kenneth Lorentzen, VD på Social Eatertainment Group.
Sing Sing öppnade sin första karaokebar 2017 i Göteborg. Det blev en stor succé från dag ett och man är fortfarande ofta fullbokad flera veckor framåt. En andra enhet öppnar i Malmö under första kvartalet 2022 och följs av flera öppningar inom en snar framtid.
– När vi grundade Sing Sing var vår ambition från start att skapa ett skalbart koncept. I Social Eatertainment Group har vi hittat bästa möjliga partner. Med deras långa erfarenhet och kunskap inom mat och dryck och hur man driver och utvecklar stora franchisekedjor, både i Sverige och internationellt, får vi bästa tänkbara förutsättningar framåt, säger Sebastian Popescu, VD på Sing Sing.
Målet är att Social Eatertainment Group ska bli Europas ledande eatertainment-aktör med en kedjeomsättning på över 1 miljard euro och fler än 400 enheter inom koncernen i slutet av år 2025.
– Med O’Learys, Harrys och Sing Sing har vi en mycket stark portfölj av differentierade eatertainmentvarumärken. Vi ser fram emot att växa med dessa varumärken tillsammans med nya och befintliga franchisetagare och partners. Vi är också i dialog med flera andra eatertainmentkoncept som vill skynda på sina expansionsplaner och som vill dra nytta av att vara en del av vår starka grupp, fortsätter Kenneth Lorentzen.