Styrelsemedlemmarna är Jennifer Carlsson, varumärkeschef NCC, Elin Melin, sponsorchef Cancerfonden, Cecilia Perlind, General Manager Communication TNS Sifo och Karl Skoog, Brand Concept & Engagement Manager Tele2.

– Världen om kring oss förändras i allt snabbare takt och rådande trend att sponsring och events fortsätter att ta ännu större del av den totala reklaminvesteringen visar att både kunder, byråer och rättighetsinnehavare lyckats synliggöra riktigt goda resultat. Det goda exemplets makt har banat väg för vår branschs utveckling och jag ser fram emot att få vara delaktig i föreningens fortsatta arbete i att leda vår industri ytterligare steg framåt, säger Jennifer Carlsson, varumärkeschef på NCC i ett pressmeddelande.
– Potentialen för sponsor- och eventbranschen är större än någonsin. Att få vara delaktig i att driva frågor som utvecklar den ytterligare känns både hedrande och spännande. Att representera en rättighetsinnehavare och få arbeta för att synliggöra branschen än mer är såklart extra värdefullt och ett arbete jag verkligen ser fram mot, säger Elin Melin, sponsorchef på Cancerfonden.
– Efter många års engagemang inom föreningen och åtta år som huvudjuryns ordförande i Gyllene Hjulet känns det nu naturligt att på mer strategisk nivå kunna bidra till det framtida styrelsearbetet. Kunskapsutveckling och vikten av sponsring och event ur ett kommunikations och affärsperspektiv är frågor jag är starkt engagerad i och vill driva framåt i föreningen, berättar Cecilia Perlind, General Manager Communication på TNS Sifo.
– Det känns fantastiskt hedrande att få ta sig an detta uppdrag. Speciellt i dessa tider när begreppen inom sponsring och eventbranschen är många och kanske förvirrande och de olika media disciplinerna går ihop så är det extra spännande att få vara med och påverka den fortsatta utvecklingen. Jag vill tydliggöra föreningens vision och kommer kämpa och driva frågor som gör så att sponsring och event får en naturlig och större del av marknadsmixen för att skapa känslor och engagemang som blir allt viktigare för företag om de ska överleva, säger Karl Skoog, Brand Concept & Engagement Manager på Tele2.
Jennifer Carlsson, Elin Melin, Cecilia Perlind och Karl Skoog får sällskap av sittande/omvalda styrelseledamöterna:
Ricky Strandberg, styrelseordförande och VD ECLECT
Håkan Solberg, sponsorchef Svenska Spel
Leif Johansson, Centrum för Idrottsevenemang RF
Magnus Sallbring, HR- och Marknadsdirektör ATEA
Niklas Turner Olovzon, VD Passion Lab
Johan Pagerup, Head of sponsoring FEI Championships 2017 Got Event
– Det känns härligt att få in dessa nya krafter i styrelsen. Med bred erfarenhet från helt olika delar av branschen blir de ett värdefullt tillskott när vi nu sätter upp nya mål och formar vår framtid. Vi delar alla en stark tro på värdeskapande kommunikation byggd på intressen och upplevelser. Det kommer att bli ett utvecklande år för SEFS och vi fortsätter utmana hur människor möter varumärken, säger Ricky Strandberg, Styrelseordförande Sponsrings & Eventföreningen.