Stockholmsmässan, Nordens största anläggning för mässor, konferenser och event, har annonserat en upphandling för logistiklösningarna för sina utställare. Syftet är att erbjuda kundanpassade och hållbara logistiktjänster som möter de högt ställda kraven från utställarna.
Den aktuella tjänstekoncessionen omfattar ett årligt värde på cirka 4–5 miljoner kronor inklusive moms, baserat på nuvarande leverantörs genomsnittliga försäljning. Uppdraget innefattar bland annat att ta ett helhetsansvar för utställarnas logistikbehov, erbjuda ”på plats-service” vid varje event, utföra transporter enligt avtalade tidsplaner, samt tillhandahålla nödvändig utrustning och personal för att fullgöra uppdraget.
Avtalet planeras att löpa från och med den 1 april 2025 till och med den 31 mars 2028, med möjlighet för Stockholmsmässan att förlänga avtalet med ytterligare två år (1+1). Det innebär att den maximala avtalstiden kan uppgå till fem år.
Leverantörer som är intresserade av att delta i upphandlingen uppmanas att lämna in sina anbud senast den 26 mars 2025 kl. 23:59. För mer information och fullständiga upphandlingsdokument hänvisas till den officiella annonsen på Opic.com.
Kontaktperson:
Anders Ekström, Upphandlingsansvarig, Stockholmsmässan AB
E-post: [email protected]