Martin Appelros har en gedigen bakgrund inom event och marknadsföring och kommer närmast från en roll som chef för event och sociala medier hos Åhléns. Han har tidigare arbetat hos Bonnier Magazines & Brands och på Designtorget.
– Det ska bli otroligt kul och inspirerande att få ansluta till Story House Egmont. Jag ser fram emot att kunna bidra till eventverksamhetens fortsatta utveckling och tillväxt, och inte minst – alla upplevelserika och energigivande möten som väntar med kollegor, samarbetspartners och eventdeltagare, säger Martin Appelros.
Story House Egmonts eventverksamhet är specialiserad på att koppla ihop olika varumärken, målgrupper och partners genom personliga evenemang och mötesplatser. Varje år genomförs närmare 70 skräddarsydda event och läsarresor med fokus på olika intresseområden, alltifrån engagerande läsarkryssningar inom hälsa och andlighet, till inspirerande inredningsevent, friluftsfestivaler och bilträffar.
– Vi är väldigt glada över att ha lyckats locka till oss Martin. Vi har höga ambitioner för vår eventverksamhet och står inför att växla upp tempot efter några pandemipräglade år. Martin kommer ha en nyckelroll i detta arbete. Han är väl bekant med mediebranschens möjligheter och utmaningar, och vi kommer ha stor nytta av hans spetskompetens när det kommer till att bygga värdeskapande event och starka kund- och läsarrelationer, säger Heikki Lampinen, direktör för Story House Egmonts medie- och annonsverksamhet i Stockholm.
Martin Appelros börjar på Story House Egmont i Stockholm den 1 december. Ny i eventteamet är även projektledaren Linn Andersson. Linn startade den 1 september och har en bakgrund och utbildning inom Sport Management.