BANG vinner silver i kategorin mest kreativa eventinstallation tillsammans med Unicef i global konkurrens med byråer från 40 länder. Den enda byrån från Sverige som nominerades och vann pris i den globala tävlingen; Best Event Awards. BANG kom också på bästa pallplats i Norden. Norska byrån JCP tog en bronsmedalj för sitt digitala event, Agents of change och var den enda andra nordiska byrån som tog medalj.
BANG och Unicef kom två efter Italienska Postens kampanj för Italienska landslaget under EM i fotboll men före den globala franska eventbyrån Auditoire.
– Vi på BANG är stolta över att vara den enda byrån från Sverige som vinner pris i den globala tävlingen Best Event Awards/BEA World Festival, säger Patrick Walldén, Vd och grundare på BANG, Brand Arena Nordic Group.
– Att vi sen gör det i global konkurrens och tillsammans med Unicef känns ännu bättre, avslutar Patrick.
Byråer ifrån över 40 länder tävlade om vem som skapat de mest innovativa, kreativa och effektiva eventprojekten.
BANG vann silver med den kreativa eventinstallationen för projektet; Hjälp Yemen med rent vatten som skapades på uppdrag av Unicef.
Den kreativa lösningen blev en uppmärksammad eventinstallation som skapade engagemang för Unicefs insamling till Jemen.
Läs mer om tävlingen här.