Det rapporterar Sponsrings & Eventföreningen i ett pressmeddelande. EuBea är Europas största tävling för event och live kommunikation. EuBea har funnits i elva år och anordnade för tredje året EuBea Festival – en dag med live-juryframträdanden och inspirationsföreläsningar. I år fick arrangören in 276 bidrag från 22 länder och 112 tävlande byråer. 114 blev nominerade och 66 fick ta emot pris i lördags på Leningrad Center, Sankt Petersburg.
Sverige har genom åren vunnit ett flertal priser och i år lyckades vi bli nomineringar i fyra kategorier och Sverige tog hem pris i tre av dessa!
Årets svenska vinnare är:
H&M med caset: ”H&M Fashion Transformation Day” och byrån A Loud Minority Sweden AB. De vann första pris i Kategorin Sustainable Innovation. På plats var Martin Örner, Agency Director och Rickard Farman, Creative Director, A Loud Minority Sweden AB.
Volvo Car Group med caset: “The Burst – Volvo Car Global Dealer Conference 2016” med byrån SCPGREY. De tog hem två andra placering, en i kategorin B2B Event och en i kategorin Congress/Conference. På plats var Robert Tenggren, Account Manager, SCPGREY.
Ni kan läsa mer om alla vinnarna HÄR!
– Jag känner mig glad och mycket stolt som representant för branschen över att se att Sverige tar hem allt fler priser inom event och sponsring i internationella tävlingar. De svenska företagen och byråerna är kreativa, bygger storytelling, nyttjar kundens intresse, passion och behov och tänker hållbart och med ett win-win-win för alla parter. Några av de viktiga delar som når framgång. Stort grattis till H&M och Volvo Car Group och era byråer för priserna på EuBea Festival 2016, säger Niklas Birgetz på Sponsrings & Eventföreningen.




