– Vi har haft en långsiktig vision att nå denna milstolpe på en halv miljard och det är helt fantastiskt att vi nu passerat den! Nu tar vi sats mot nya höjder. Många står inför en tuff ekonomisk period i en osäker omvärld, samtidigt är fysiska möten mer på tapeten än någonsin tidigare. Och rekordomsättningen är ett bevis på att vi lyckats med vårt erbjudande som strategisk mötespartner, säger Jannis Norén Karras, försäljnings- och affärsutvecklingschef på Svenska Möten.
Efter den förra rekordnoteringen 2019, då försäljningen nådde 431 miljoner för helåret, slog pandemin och den digitala möteskulturen hårt på mötesindustrin. Under det senaste året har emellertid Svenska Möten sett en kraftigt stigande efterfrågan, både som konsekvens av ett uppdämt behov och som resultat av ändrade beteenden hos kunderna.
Fler och fler upphandlar en långsiktig partner och vänder sig till Svenska Möten. Att kunna samla alla sina bokningar på samma ställe, få överblick, kostnadskontroll, statistik och service är förändrade behov och beteenden som också bidragit till tillströmningen efter pandemin. Och Svenska Möten tror på fortsatta tillväxtmöjligheter framöver.
– Möjligheten för företag att få skräddarsydda och hållbara lösningar levererade samt möjlighet till styrning och kontroll så att de kan fokusera på sina expertisområden är något vi tror kommer efterfrågas mer och mer, säger Jannis.
Om Svenska Möten
Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. www.svenskamoten.se