– Det betyder mycket för vårt Sweden Arena-projekt att få hjälp av en erfaren kommunikationsbyrå som kan hjälpa oss med allt ifrån digital kommunikation till fysisk aktivering i de olika olympiska städerna. Våra övriga partners till Sweden Arena behöver ofta också både kreativ hjälp såväl som produktionsstöd för sina aktiveringar av partnerskapet och då är det skönt att ha en professionell byrå som partner till Sweden Arena, tillägger Anna.
– Vår roll som partner är en kombination av reklam och eventbyrå för Sweden Arena. Man kan säga att vi jobbar som externa kollegor till Sweden Arena-teamet hos Sveriges Olympiska Kommitté. Extra kul är att vårt byråteam varit med och skapat konceptet ifrån början med både projektnamn och logotyp. För mig personligen är en olympiad fortfarande det mest spännande event en byrå kan vara delaktig i. Att få stärka den blågula närvaron, och jobba med både svenska och internationella varumärken internationellt i de olika olympia-städerna skapar stolthet hos vårt byråteam, berättar Patrick Walldén, grundare och VD för BANG och Brand Arena Nordic Group
BAKGRUND:
Under sommar-OS i Tokyo har Sweden Arena-eventet genomförts i Tokyo inuti huvudsponsorn Uniqlos huvudkontor. Även i Stockholm har det genomförts Sweden Arena-aktiviteter. BANG och Brand Arena Nordic Group skapade Sweden Arena-konceptet tillsammans med Sveriges Olympiska Kommitté inför och under vinter-OS 2018, i Pyeongchang, Sydkorea. Det var första gången som en svensk olympisk idrottspaviljong skapades på plats i värdstaden på detta sätt under ett OS. Partners till projektet den gången var bland andra Scania, Ericsson och Discovery/Eurosport.