Belbin Sverige AB bjuder in till webinaret ”Så påverkar kontakthinder säljresultatet”
Fredag 21 oktober kl 15.00 – 15.30
Vi ger dig glasögonen så du kan se och vidta åtgärder. En viktig faktor som påverkar affärskulturen – kontakthinder.
Kontakthinder uttrycker sig som attityder och värderingar om hur man gör affärer i ett företag. Det innebär att det drastiskt påverkar affärskulturen, allt från företagets försäljning och service till intern kommunikation utan att vi ens tänker på det eller är medvetna om det.
Detta webinar är tänkt ge dig glasögon så du kan se detta och vidta åtgärder för att förbättra.
Hitintills har forskningen upptäckt 16 olika hinder som direkt påverkar och har samband med företagets resultat. Kontakthinder hör du ofta som ursäkter och bortförklaringar varför man inte kan göra ytterligare ett kundbesök, varför det inte är läge att kontakta just den personen eller varför man skjuter upp och förhalar de kontakter man egentligen tänkte ta. Kontakthinder är dessutom ytterst smittsamt, det tar åtta veckor för en
nyanställd att få samma hinder som ledningen redan har.
Lyckligtvis går det att både identifiera och åtgärda kontakthinder så att alla i företaget kan nyttja sin fulla potential.
Anmäl dig här:
Om Belbin Sverige AB:
Koncept för att öka din försäljning genom ökad prospektering och effektivare rekrytering av toppsäljare, är vad Belbin Sverige gör tillsammans med vårt systerföretag Confident Approach AB. Verksamheten bygger på vetenskaplig akademisk psykologisk forskning som vi applicerar i säljorganisationer för att få säljare må bättre samtidigt som de presterar mer och med ökad kvalitet. Dessutom representerar vi Belbins forskning om team och teamroller i Sverige.