– Besökarna fick reservera sina biljetter till utställningen på förhand för att vi skulle kunna planera för antalet, och när biljetterna släpptes tog de slut redan samma dag. Det vittnar om ett stort intresse för World of Volvo bland göteborgarna, vilket gör oss väldigt glada, säger Ulrika Sandford, Marketing & Communications Manager på World of Volvo.
Under söndagen bjöds det också på musikframträdande av GöteborgsOperan och en föreläsning av den världskända porträttfotografen Martin Schoeller, som har bidragit till utställningen med sina starka porträtt av människor som har överlevt trafikolyckor tack vare trepunktsbältet – en av Volvos mest välkända säkerhetsinnovationer.
– Premiärdagen var en stor dag för oss alla som har arbetat med det här projektet under lång tid. Att se World of Volvo fyllas med besökare har varit målbilden sedan dag ett, och det var häftigt att få vara med och se det hända för första gången. World of Volvo är Göteborgs nya landmärke och vi ser fram emot att välkomna massor av besökare framöver, säger Magnus Wrahme, vd för World of Volvo.
World of Volvo är ett upplevelsecenter på 22 000 m² i centrala Göteborg, med fokus på människan, hur vi alla är sammankopplade, och designtänkandet igår, idag och imorgon. Här kan du uppleva temporära och fasta utställningar, kulturevenemang, föreläsningar, konferenser och mat- och dryckesupplevelser med smaker från hela världen – i nordisk tappning. World of Volvo är ett joint venture mellan Volvo Group och Volvo Cars.