– Antonia har de senaste tre åren haft ansvar för den svenska marknadsföringen och nu senast den globala marknadsföringsorganisationen, detta med visad hunger efter tillväxt och datadriven attityd. Hon är en perfect match för att leda och vidareutveckla Lyytis growth marketing strategy och marknadsorganisation. Hon bor och arbetar i Stockholm och bidrar med essentiella insikter från en mycket viktig svensk marknad till ledningsgruppen, säger VD Petri Hollmén.
– Jag är otroligt glad och tacksam över att tackla rollen som Lyytis nya CMO och fortsätta arbetet kring att etablera Lyytis varumärke i Europa. Vårt marknadsföringsteam kommer att fortsätta sprida budskapet om hur du stärker event och möten med hjälp av data och automatiserad eventkommunikation. Jag ser fram emot att ta event marketing, eventdata och skapandet av event in i en ny era, nu med ett eventverktyg kraftfullare än någonsin, detta såklart tillsammans med alla briljanta och härliga anställda vi har här på Lyyti, säger Antonia Ridderstråle.
Antonia Ridderstråle har tidigare ansvarat för den globala marknadsföringen på Lyyti. Före Lyyti har Antonia arbetat i flera positioner inom marknadsföring och försäljning både i USA och i Europa.
Om Lytti:
Lyyti är ett komplett eventverktyg som hjälper företag och organisationer skapa smartare möten och event. Genom att nyttja Lyytis automatiska funktioner för registrering, kommunikation, rapportering och feedback säkerställer du att varje event är lyckat för såväl deltagare som arrangör – oavsett var det äger rum: live, online eller någonstans där mitt emellan.
Lyyti är en av de mest använda Event Management Softwares i Europa med över 1000 kunder, 80 000 event samt 25 miljoner deltagare årligen.