Är du en supporttekniker med erfarenhet av konferensutrustning så som telefoni, ljud- och bildanläggningar? Är du en person med ett serviceinriktat sätt, gillar att lösa tekniska problem samt tycker om att ”spotta i nävarna” och kavla upp ärmarna när så behövs?
Då kan det här vara något för dig!
Vi söker för kunds räkning en supporttekniker inom AV-teknik till ett roligt, varierande och långt uppdrag, med start i augusti. Uppdraget kommer till viss del även innefatta support i företagets helpdesk.
Vem är du?
Till denna tjänst söker vi dig med stort teknikintresse samt en god administrativ ådra. Du kommer att jobba med utrustning och tjänster inom främst AV-teknik och ha daglig kontakt med kunder och kollegor. Du arbetar nära dina kollegor i företagets helpdesk, men är ensamt ansvarig i rollen som AV-tekniker.
Som AV- och supporttekniker för detta uppdrag, behöver du kunna planera dina arbetsuppgifter väl, då du styr mycket av ditt arbete själv. Du tycker om problemlösning och gärna med en kreativ ”touch” om situationen så kräver.
För att lyckas väl i rollen behöver man även vara lyhörd samt besitta en god samarbetsförmåga. I arbetet ingår även att sköta underhåll, administrera bokningar, felsöka, uppdatera eller byta ut utrustning mm. Du ser helt enkelt till att bokningar och alla de tekniska bitarna fungerar som de ska. Det finns även utrymme för att komma med idéer och förslag på hur de tekniska lösningarna kan utvecklas och förbättras.
För att passa i den här tjänsten är det viktigt att du är serviceinriktad och tycker att det är kul med teknisk problemlösning. Dessutom tror vi att du är en stresstålig, strukturerad och utåtriktad person som har lätt för att engagera dig i ditt arbete.
Exempel på arbetsuppgifter:
– Konferenssupport vid event och interna bokningar
– Inköp, uppmärkning samt dokumentation av AV-material
– Underhåll och samordning av installationer för både konferens och – Outlookrum
– Support för konferensens bokningssystem
– Videokonferenshantering (Polycomsystem)
– Videoredigering
– Support i helpdesk
Vi söker dig som:
– Har relevant teknikinriktad utbildning och/eller relevant erfarenhet
– Har ett par års erfarenhet som supporttekniker
– Har kunskap om konferensutrustning (telefoni, ljud- och bildanläggningar)
– Uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska
Detta är ett uppdrag via vår konsultverksamhet i Göteborg.
Uppdraget är ett vikariat på 1 år med start under augusti.
Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Sista ansökningsdag: 2017-04-30. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Välkommen att kontakta Malin Holst, malin.holst@dfind.se
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.