eventeffect.se
Anders-Mildnr

Expertens tips – så väljer du talare och säkrar ditt innehåll

Hallå där...

Att börja med talaren när du ska planera ett möte är ett vanligt misstag. Anders Mildner på Altitude Meetings berättar vad du behöver tänka på innan det är dags att kontakta talare.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content

Chefsassistent i Stockholm

Beskrivning
Vi letar nu efter en chefsassistent i centrala Stockholm. Är du strukturerad och serviceinriktad person som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter? Här erbjuds en utvecklande roll som chefsassistent som strävar efter att underlätta vardagen för din, såväl som dina kollegors vardag. Vi ser alltid människan bakom affären och möjligheten bakom samtalet. Delar du vårt synsätt? Då är du varmt välkommen med din ansökan till oss redan idag!

Omfattning: Heltid, måndag-fredag 08:00-17:00 med möjlighet till flex. Start enligt överenskommelse och med uppdragslängd tillsvidare.

Arbetsbeskrivning:
Rollen som chefsassistent innebär en varierad arbetsdag med högt tempo. Du arbetar dedikerat gentemot personer i ledningsgruppen och avlastar deras administrativa behov. Syftet med rollen är att finnas behjälplig genom att supporta och stötta cheferna för att underlätta deras dagliga arbete. Rollen kräver att man har hög grad av integritet, och känner sig bekväm med att arbeta såväl självständigt som i större grupp.

Exempel på dina arbetsuppgifter:

  • Sköta kalender, e-mailhantering samt boka in möten och konferenser.
  • Ordna presentationer i PowerPoint.
  • Administrera reseräkningar, utlägg och tidrapportering.
  • Boka resor och hotell.

Kvalifikationer:
Här behöver du:

  • Minst 3 års erfarenhet av liknande roll.
  • God svenska samt engelska i såväl tal som skrift.
  • Goda färdigheter i Office-paketen, främst Word och PowerPoint.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är rätt för oss om du trivs i roller där din balanserade personlighet möter omgivningens förväntningar med välvilja, struktur och humor. Visst kan du fånga ett mötes essens i ett stilistiskt protokoll men också bygga relationer och effektiva nätverk. Genom planering kan du vara flexibel, både vad gäller uppgifter som kommande event. Inget är för stort – eller för litet – nyckeln är i stället att underlätta för andra genom att agera effektivt. Vi tror att du är nöjd när du checkat av box efter box, hjälpt andra och kommit i mål. Är du dessutom initiativtagande, positiv och proaktiv så kommer du att bli en uppskattad chefsassistent hos oss.

 

Hangaren Subtopia

Subtopia är redo

Annons

När världen öppnar upp igen har vi allt på plats för att skapa smittsäkra evenemang.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips

Subtopias hangar: en flexibel arena för galor, mässor och konserter

Annons

Med ett stort backstageområde, inhägnat arenaområde med parkering för produktionsteamet, en öppen yta där man kan bygga efter behov, en stor läktare och pålat golv som tål tunga vikter så är Subtopias hangar ett bra val för de flesta tillställningar i Stockholm, såsom en konferens, ett event eller inspelning av en tv-show. Subtopias chef för arrangemang, Kerstin Fagervall, berättar om arenan som klarar allt från bilmässor till opera.

Upphandlingar

  • Värmdö söker ny huvudman för Gustavsbergs konsthall
  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen
  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration

Eventarenan

från anrik tennishall till fartfylld turnering

Från anrik tennishall till fartfylld turnering

Annons

Informationsteknik levererade för 10:e året i rad tekniken till tennisveckan under Stockholm Open. Arrangörerna IMG, Lagardère och Game Set Events har alla givit oss förtroendet under åren att tillsammans utveckla det vi brinner för – tekniken!

Inspiration

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

solceller vinter 502x251

Så här gör du skillnad för kommande generationer

Annons

Är er vision att bli ännu bättre på att minska klimatbelastningen av moder jord?
Nu är det dags för oss företagare att kliva fram och göra skillnad. Hjälp dina anställda att se hur enkelt de kan förbättra vardagen för många samtidigt som resurser sparas.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Turistvärdar
  • Community Associate
  • Evenemang- och hyreskoordinator
  • Passionerad Inhouse Sales agent sökes
  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

Omställning i mötesbranschen – vad säger experterna?

Webbinarium: 2020 var året då det digitala mötet slog igenom på bred front. Av nödtvång kanske, men när vi åter kan träffas fysiskt igen har mycket förändrats. Vad hände egentligen med det mänskliga mötet och vad kan man se i kristallkulan? Om detta samtalar Delegia med ledande branschföreträdare den 19 mars kl 12-13. Du kan vara med!
Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.
Helene Nilsson

Skapa effektiva möten – hur ska vi anpassa mötesupplägget i en digital värld

Helene Nilsson, projektledare på Meetagain Konferens, om varför mötesdesign är än viktigare idag i och med digitala möten.
GH

Gyllene Hjulet flyttar in i Onemotions digitala plattform vVenues

Gyllene Hjulet 2020 erbjuder i år ett event som utnyttjar förutsättningarna för digitala events på ett sätt som sällan eller aldrig skådats. Gyllene Hjulet blir i år en flerdagarsupplevelse där gästerna kan ta del av betydligt mycket mer än huvudnumret, prisutdelningen, tillsammans i en ny digital eventmiljö - kostnadsfritt och tillgängligt för alla.
Almedalsveckan 2021

Årets Almedalsvecka blir ett digitalt fyradagars evenemang 4 juli – 7 juli

Almedalsveckan är en av världens största demokratiska mötesplatser. Den har sedan starten 1968 varit kostnadsfri och öppen för alla. För att anpassa Almedalsveckan till pågående pandemi så blir det ett fyradagars huvudsakligt digital arrangemang med start den 4 juli.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

uckf8iblwmlrmunuhnlw

Destinations-vd tar över klubban i Svensk Live

På nytt jobb

Destination Eskiltunas vd Martin Roos blir ny ordförande för Svensk Live efter avgående Andréa Wiktorsson.

Josefine

Josefine Gudmundson ny VD för Comfort Hotel Göteborg

På nytt jobb

Från Sävedalen via Leysin, Peking och Manhattan. Josefin Gudmundson tar i maj över som ny VD och hotelldirektör för Comfort Hotel Göteborg på Skeppsbron.

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

mercell eventeffect

Upphandlingar över och under tröskelvärdena – vad gäller?

Annons

Olika upphandlingar kräver olika upphandlingsprocesser. Oavsett om du tillhör ett företag som är van vid upphandlingar i offentlig sektor eller inte, är det bra att ha koll på som gäller när du vill lämna anbud.Det är inte alltid lätt att veta vad som gäller, speciellt eftersom processen för anbudssökande kan variera stort beroende på om upphandlingen sker över eller under tröskelvärdena.Här går vi igenom vad som gäller för upphandlingar över eller under tröskelvärdena, och förklarar vilka olika upphandlingsprocesser du som leverantör kan komma i kontakt med.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff