Event & Wellness Manager till Downtown Camper
Scandic är Nordens största hotelloperatör med ett nätverk av närmare 230 hotell fördelat på cirka 44 000 hotellrum i drift eller under utveckling i sju länder.
På Scandic får du möjlighet att utvecklas genom inspirerande karriärvägar, både i Sverige och utomlands och vi ser gärna att du har viljan och potentialen att ta ytterligare steg inom vår organisation. Vi erbjuder dig en arbetsplats där mångfalds- och hållbarhetsfrågor har ett stort fokus och vi hoppas att du vill bidra med ditt engagemang och din kompetens så att vi kan ge våra gäster ännu bättre hotellupplevelser.
I höst öppnar Scandic sitt femte signaturhotell, Downtown Camper by Scandic, på Brunkebergstorg i Stockholm. Ett modernt livsstilshotell som inspirerar till upptäckarglädje, där spännande möten uppstår mellan natur och storstad, mellan aktivitet och återhämtning och mellan stockholmare och inresande. För våra gäster öppnar vi 494 rum och sociala ytor med mötesrum, restaurang, barer och wellness-avdelning – allt fördelat över 11 våningsplan.
Vi söker nu vår Event & Wellness Manager
Du har en stark drivkraft att öppna upp vårt nya hotell Downtown Camper by Scandic. Du är en person med lång erfarenhet i branschen som kan driva, utveckla och ansvara för den dagliga driften i vår Event och Wellnessavdelning. Vi ser helst att du har flera års erfarenhet som ledare. Du är en person som kan föra avdelningen framåt både ekonomiskt och kvalitetsmässigt. Du har eget resultatsansvar och kommer jobba med budget, planering och målstyrning.
Du kommer att ansvara för 5 medarbetare. I din tjänst rapporterar du direkt till Food & Beverage Manager och i tjänsten ingår dag, kvälls och helgarbete.
Vi förväntar oss att du är en teamspelare som kan skriva under på våra fyra ledord, Be You, Be a Pro, Be Bold och Be Caring. Du är en stark kulturbärare som alltid sätter gästen i centrum och som har service i ditt DNA.
Ansvarsområden:
• Ansvar för att sätta ett magiskt hotell på kartan när det gäller Service, kvalité och ett ekonomiskt resultat i linje med målsättningen.
• Rekrytera medarbetare under öppningsfasen samt skapa ditt team
•Leda, motivera och utveckla dina team.
Kvalifikationer
• Goda ledaregenskaper och förmåga att entusiasmera medarbetarna samt att driva & genomföra projekt.
• Erfarenhet av öppning av ny hotellverksamhet är meriterande.
• Erfarenhet från arbete och/eller utbildning utomlands är meriterande.
• Krav på flytande i tal och skrift både i Svenska, Engelska och det är meriterande med ytterligare ett språk
• Erfarenhet av ekonomisk planering och kunskaper inom kalkylering och personalekonomi.
• Kännedom om Opera/Micros eller annat hotell- & restaurangbokningssystem är en fördel, men inget krav.
• God kännedom om marknaden och trender.
• Säljinriktad med stort intresse av att skapa kontakter och driva merförsäljning.
• Brinner för hög kvalitet och god service.
• Vi ser gärna att du är van att jobba med skräddarsydda möten, stora fester och event i föränderlig miljö.
Personliga egenskaper
Du är strukturerad, proaktiv och tar egna initiativ, flexibel och van att hålla igång många olika frågor. Som person är du målmedveten, driven och ambitiös för att överträffa gästernas och våra medarbetares förväntningar.
Vi erbjuder
• Ett spännande arbete med mycket spännande utmaningar och äventyr i framtiden där du ska vara med och utveckla Event/Wellness avdelningen.
• Goda utvecklingsmöjligheter i Nordens största hotellkedja.
• Tillsvidare anställning på heltid med 6 månaders provanställning. Lön och anställningsförmåner enligt överenskommelse. Tillträde efter överenskommelse.
Kontakt
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta F&B Manager Johan Mata på telefon 072-180 20 58 eller [email protected]
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Urvalsarbetet kommer att ske löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan.
Välkommen med din ansökan & CV via länken nedan!