Tillsammans kan vi göra skillnad!
Vi har en passion för människors hälsa och liv. Vi gör det möjligt för sjukhus att utföra operationer, vi hjälper vårdpersonal att behandla akuta hälsotillstånd och vi garanterar en säker vård för patienter under återhämtning. Våra innovativa och marknadsledande produkter och tjänster bidrar till att rädda liv över hela världen varje dag. Getinge erbjuder en karriär i en dynamisk och internationell miljö hos ett marknadsledande företag där du kan utvecklas och växa samtidigt som du bidrar till en hållbar sjukvård.
Att arbeta inom Getinge är mycket mer än ett jobb. Vi erbjuder en karriär som har betydelse, där du får vara med och göra verklig skillnad i människors liv.
Executive Assistant
Marquet Critical Care AB i Solna är ett dotterbolag inom Getinges affärsområde Acute Care Therapies. Vår verksamhet omfattar bland annat utveckling, produktion, marknadsföring och produktledning av livsuppehållande system för intensivvård och operationer. Företaget är i en spännande och positiv fas vilket gör arbetet flexibelt och omväxlande. Som assistent till vår VD och ledningsgrupp kommer du att arbeta med olika delar av verksamheten, mycket beroende på att flera av ledningsgruppens medlemmar har globala uppdrag inom affärsområdet. VD har t ex både det övergripande ansvaret för Solnas verksamhet och ett funktionellt teknikansvar som omfattar utveckling på flera platser utanför Sverige.
I rollen som Executive Assistant ingår att;
administrativt stödja VD och ledningsgruppen
facilitera ledningsmöten genom att planera agendan, föra anteckningar samt följa upp aktiviteter och fattade beslut. Språk vid dessa möten är normalt engelska
arbeta med vår internkommunikation och i det arbetet förbereda material, presentationer, nyhetsbrev, intranätpublikation, etc
självständigt leda och följa upp mindre projekt såsom möten, event och besök
grundläggande assistentuppgifter såsom reseplanering, möteskoordinering etc
Som sökande har du;
minst en 3-årig gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av liknande roller
vana att arbeta med ledningsgruppsmöten, styrelsemöten och liknande i en internationell miljö
goda kunskaper i Excel, Word, Power Point och Sharepoint
mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande
Som person har du en utmärkt organisationsförmåga med fokus på struktur, genomförande och detaljer. Du kan prioritera och ta initiativ för att komma fram till vad som är viktigast att fokusera på.
Vidare har du en förmåga att förhandla och övertyga med en professionell närvaro och med en glimt i ögat. Du trivs med att arbeta i globala nätverk och där samarbeta kring kommunikation, konferensplanering
och aktivt arbeta med nyckelpersoner i organisationen. Som person är du en lyhörd och serviceorienterad lagspelare med en sund integritet.
Ansökan
Om detta låter spännande och intressant och om ovan beskrivning gör dig nyfiken på oss är du välkommen med din ansökan via länken senast 6 september 2017. Om du har frågor om tjänsten, eller om du vill veta mer om hur det är att jobba hos oss, är du välkommen att kontakta Ulf Andersson på ulf.andersson@getinge.com.
Bakgrundskontroller kan komma att utföras.
Vi ser fram emot din ansökan!