Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. www.svenskamoten.se
Brinner du för brett kommunikationsarbete i en roll där du bidrar till att utveckla hela verksamheten och stärka positionen för Sveriges ledande aktör inom möten och konferenser?
Svenska Möten står inför spännande utmaningar i en bransch där den digitala omställningen har accelererat i rasande fart de senaste åren och vi söker nu en marknads- och kommunikationschef som ska leda arbetet med att positionera oss som den ledande aktören för hållbara möten.
Din roll
I rollen som marknads- och kommunikationschef ansvarar du för att positionera Svenska Möten på marknaden och utveckla organisationens samlade marknads- och kommunikationsarbete. Det innebär bland annat att utveckla budskap, innehåll och tonalitet i såväl den strategiska kommunikationen, som marknadskommunikation och onlineförsäljning. Du ansvarar för Svenska Mötens webbplatser och du har ett resultatansvar för onlineförsäljning. Förutom marknads- och kommunikationschefen består avdelning av en ansvarig för webb och onlineförsäljning. I rollen ingår även ansvaret för relationer och aktiviteter riktade mot våra medlemsanläggningar.
Detta är en rolig och utmanande uppgift för dig som drivs av utveckling och att samarbeta i ett sammansvetsat team i en organisation där du kan vara med och påverka resultatet.
I rollen ingår mycket kontakt med kunder, leverantörer, samarbetspartners och Svenska Mötens cirka 140 medlemsanläggningar, samt en del resande inom Sverige.
Du rapporterar till Svenska Mötens vd och tillsammans med de övriga i ledningsgruppen arbetar ni för att utveckla Svenska Mötens på uppdrag av medlemsanläggningarna.
Din bakgrund
Du har gedigen erfarenhet från en liknande roll med ett brett helhetsansvar inom varumärke, marknad, kommunikation och onlineförsäljning och du gillar att växla från det strategiska perspektivet till att arbeta operativt med marknads- och kommunikationsaktiviteter. Självklart är du är en trygg ledare som har erfarenhet av både direkt och indirekt ledarskap. Vi ser gärna att du har erfarenhet av vad det innebär att ta ett helhetsansvar för en verksamhet i en ledningsgrupp.
Du har kunskaper i Google Analytics, Google Ads, WordPress, Apsis PRO och LIME eller liknande verktyg och system. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid med start så snart som möjligt.
Ansökan
I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Urvalet Executive AB. Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida, www.urvalet.se, Obs! Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida där du laddar upp din ansökan.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor, välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på Urvalet: Linda Wiltbourn, [email protected]