Resia Travel Group är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 45 butiker/kontor, online och per telefon. Hos oss arbetar branschens vassaste resesäljare och specialister – deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Resia Travel Group bedriver även e-handel inom fem olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se, Bengt-Martins.se, Cruisemarket.se samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
Vi är över 480 medarbetare som möter kunderna under våra olika varumärken. För helåret 2016 var RTG.s omsättning 3.5 miljarder SEK. I Göteborg finner du vårt huvudkontor – Servicecenter – som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, teknisk utveckling, marknadsföring samt affärsutveckling.
Är du en relationsskapande och inspirerande person med erfarenhet av försäljning? Vill du arbeta i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt uppsatta mål? Hos oss får du vara en del av ett framgångsrikt team på en arbetsplats som präglas av respekt, kompetens och energi! Resia Halmstad har 5 anställda och arbetar med försäljning av Semester- och Affärsresor. Vi söker nu en engagerad, handlingskraftig och erfaren säljledare med gedigen erfarenhet av reseförsäljning.
Beskrivning av tjänsten
Som säljledare har du en avgörande roll i att säkerställa resebyråns dagliga erbjudande inom våra två affärsområden. Du driver den lokala försäljningen med fokus på aktuella leverantörskampanjer och dagliga säljmål. Tillsammans med den Regionala resebyråchefen engagerar du dig även i lokala aktiviteter för att främja och öka försäljningen genom kundevents, mässor etc. Rollen innebär ansvar för bemanning och att dagligen coacha dina kollegor till att nå individuella säljmål. Du kommer att arbeta under eget ansvar, men med ett nära samarbete med den Regionala resebyråchefen som innehar resultat- och personalansvar.
En betydande del av tjänsten innebär att arbeta som resesäljare. Det innebär kvalificerad försäljning av resor som kräver en stor produkt- destinations- och systemkunskap men framförallt en försäljningstalang. Genom att göra en snabb och träffsäker behovsanalys ger du förslag till kunden som kunden efterfrågar. Du kommer att möta kunden både i butik, via mail eller på telefon. Du är införstådd med kundens skiftande förväntningar på en resebyrå och vill vara med och utveckla den lokala förmågan att möta dessa förväntningar och behov.
Din profil
Vi söker dig som vill ha en utmaning och har förmågan att leda, entusiasmera, sporra dina kollegor att nå individuella och gemensamma mål. Du är en förebild som engagerad säljare och en van problemlösare som ser möjligheterna i de dagliga utmaningarna. För att ha en långsiktigt hög försäljning knyter du till dig återkommande kunder och är van att jobba med proaktiv försäljning. Du trivs i ett arbete med högt tempo, har en stark vilja att utvecklas och initiativförmåga att agera på förbättringar. Att skapa och vidareutveckla positiva relationer faller sig naturligt för dig. Du har ett stort intresse för möten med människor och att skapa affärer.
Du har intresse för att analysera resultat, dra slutsatser och styra mot uppsatta mål. För oss är det en självklarhet att du har ett kostnadsmedvetet synsätt utan att göra avkall på en god och långsiktig service gentemot våra kunder.
Kvalifikationer
Vi vill att du har:
• Gedigen erfarenhet av arbete på resebyrå med reseförsäljning
• Goda försäljningsresultat
• Goda kunskaper i bokningssystemet Amadeus och Linkonline.
• Goda destinationskunskaper
Följande är meriterande:
• Erfarenhet av arbete med personalansvar
• Erfarenhet av arbete i bokningssystemet Sabre
• Erfarenhet av arbete med grupp & konferens
Då Resia strävar efter mångfald inom organisationen uppmuntrar vi sökande av olika bakgrund.
Omfattning
Tjänsten är på deltid 80% – heltid 100%