Om tjänsten
Älskar du att vara där det händer?
Gillar du ett högt tempo och trivs i en liten organisation som andas framgång?
Har du skinn på näsan, kan fokusera i högt tempo och lämnar inget åt slumpen.
Då har vi jobbet för dig!
Om företaget
DOFAB AB är ett familjeföretag som erbjuder skräddarsydda lösningar inom fönster & glaspartier efter kundens mått och önskemål. Deras team har tillsammans många års erfarenhet av tillverkning, arkitektur och projektledning och man utmärker sig genom att ge service utöver det vanliga. På DOFAB gå man alltid ett steg längre för att få kunderna nöjda. Idag ligger verksamheten i Blentarp men under slutet på året flyttar man till helt nya lokaler i Malmö.
Arbetsuppgifter
I rollen som VD-assistent fungerar du som spindeln i nätet. Dina övergripande arbetsuppgifter kommer innefatta avlastning av VD:n i form av dagliga administrativa uppgifter men du kommer även arbeta mycket med att leta upp mätbara underlag inom företagets olika områden och marknader och rapportera dessa till VD och styrelse.
Exempel på arbetsuppgifter:
Koordinera mötesbokningar, resor och events
Korrekturläsa och skriva text
Leta och sammanställa information
Arbeta med VD och dennes projekt och offerter
Dokumentera och följa upp marknadsaktiviteter.
Ansvara för uppföljningen av statistik
Skapa rapporter och uppföljningsdokument för kampanjer.
Administrativa uppgifter såsom att dokumentation, hantera utläggsredovisningar, etc.
Ansvarig för inköp av kontorsmaterial och marknadsföringsmaterial etc.
Fungera som avlastning för VD och övriga i organisationen i arbetet eller inför/vid möten, kundbesök, kick-off, kundevent mm.
Se till så att gemensamma utrymmen och kontoret i allmänhet är representativt och välkomnande.
Kvalifikationer
Till DOFAB söker vi efter en vänlig person som kan och vill arbeta i ett högt tempo. En positiv person som verkligen gillar vara mitt i där allt händer, som kan prioritera och framför allt slutföra enligt deadline. Du är lugnet som slutför uppgifterna när det stormar runtom dig och när det blir problem eller fel, så ger du inte upp utan tar nya friska tag. Du gillar vara del av ett anspråkslöst team där alla hjälper alla. Du kommer vara ett ansikte utåt för bolaget är det viktigt att du är serviceminded och social. För att lyckas i rollen krävs att du är väldigt strukturerad, självgående och noggrann. Vi söker efter en problemlösare av hög rang och en person som inte är rädd för att ta egna initiativ. Du kommer få uppgifter du aldrig sett om produkter du inte kan något om och du ska gilla den utmaningen. Du använder din kreativa sida för att lyckas och du känner glädje i att kunna hjälpa och lösa problem för någon annan. Du är en person som trivs med ovanstående uppgifter och ser dig själv jobba med det långsiktigt. Då företaget har en relativt liten personalgrupp, krävs det att du på eget initiativ kan hoppa in och stötta upp i uppgifter som skapar avlastning och även kommunicera med dina kollegor om status på varje uppdrag.
Övrigt
Eftergymnasial utbildning är en merit men inget krav. Erfarenhet från likande roll väger tungt i vår urvalsprocess, men vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Engelska och svenska i tal och skrift är ett krav. Lika så körkort och tillgång till bil.
Är detta rätt utmaning för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Tjänsten rekryteras i samarbete med KFX HR-partner. KFX HR-partner är ett företag som verkar inom bemanning, rekrytering och entreprenad. Vid frågor kontakta Kevin Brandt Leander på 040-120200. Skicka gärna in din ansökan redan idag, intervjuer sker löpande!
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.