I samband med årsskiftet tillträder vår nya VD Alexandra Hagen. Vi söker nu en serviceinriktad VD-assistent som kommer att arbeta nära VD på daglig basis. Du som söker brinner för den personliga servicen. Ditt arbetssätt präglas av ett självständigt driv och du trivs med att dagligen ha kontakt med många människor i nära god samverkan med andra.
Arbetsbeskrivning:
Du kommer att fungera som projektledare för många av företagets operativa och strategiska möten. Du ansvarar för agendor till möten, sammanställning och utskick av material inför möten, protokollskrivning och bokning av lokaler. Vid styrelsemöten kommer du att vara ett stöd till Styrelseordförande inför och vid styrelsemöten. Vid företagsledningsmöten och kontorschefsmöten är du behjälplig med att boka resor och hotell för övriga i ledningsgruppen. Du kommer även att bistå VD med material och ansvarar för att sätta samman presentationer i Powerpoint och övriga förberedelser inför externa åtaganden. I detta arbete kommer du att ha kontakt med många olika kontaktytor både innanför och utanför företaget.
I vardagen ansvarar du för hantering av VD:s kalender, mail, resebokningar, bokningar av konferenser och andra administrativa uppgifter. Det kommer även ingå arbete med research av information inom olika ämnen både inom och utom företaget. Dina arbetsuppgifter är varierande vilket innebär att du kommer att få arbeta med allt från enklare till mer kvalificerade arbetsuppgifter. Tjänsten erbjuder ett självständigt och ansvarsfullt arbete då VD ofta kommer att vara på resande fot. Ditt arbete kommer även att kräva att du vid behov, reser med VD och bistår vid möten och andra evenemang som hålls på annan ort än placeringsort.
Kvalifikationer:
Du som söker har några års erfarenhet från administrativt arbete som kräver god planering, struktur med många kontaktytor. Rollen förutsätter mycket god förmåga att uttrycka sig väl i både tal och skrift på svenska och engelska samt en god stilistisk förmåga. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och vana att göra presentationer i Powerpoint.
För att lyckas och trivas i rollen har du hög social kompetens, brinner för service och tycker det är roligt att ta ansvar. Som person är du serviceinriktad, flexibel och prestigelös. Du har ett drivande, proaktivt arbetssätt och kan arbeta både självständigt och i team. Du bidrar med din positiva och sociala natur som passar väl in i företagets kultur. Önskvärt är ett intresse för arkitektur.
Sista ansökningsdag: 2017-12-06. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Anne Hansson +46(0)72 988 9405, anne.hansson@randstad.se
Vi erbjuder dig en spännande tjänst i ett välmående värderingsstyrt företag.
Om White:
White är ett av Skandinaviens ledande arkitektföretag och det tredje största i Europa. Vi ägs av oss själva och är cirka 900 medarbetare på 16 kontor i Sverige, Danmark, Norge och England. Vi jobbar multidisciplinärt med egna metoder som säkerställer engagemang och innovation. I strävan efter hållbarhet integrerar vi ekonomiskt, socialt och ekologiskt ansvarstagande i det vi gör. Våra kompetenser omfattar arkitektur, stadsbyggnad, landskap, byggnadsvård, inredning, design, miljö och projektledning. Läs mer om oss på white.se