Landvetter Airport Hotel är ett fyrstjärnigt fullservicehotell på Göteborg-Landvetter Airport. Hotellet består av 187 rum, 12 konferenslokaler, gym och relax. Hotellet har genomfört en större renovering av reception, lobby, bar och restaurang. Hotellet ingår i Worldhotels.
För att utveckla vår konferensavdelning söker vi nu ytterligare en medarbetare som tillsammans med vår konferenschef ska ansvara för den dagliga driften.
Vi söker någon som är glad och full av energi och som trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo, gillar att möta gäst, vågar fråga och tar egna initiativ. Du är noggrann, närvarande och flexibel. Du har lätt att samarbeta med andra och är ett föredöme för dina kollegor. Du är en proaktiv problemlösare som gillar att få saker gjort. Du skall också vara säljinriktad och tycka om att knyta nya kontakter.
Du skall klara att kommunicera med och delegera till samtliga inblandade avdelningar för att uppnå att våra gäster åker härifrån med en fantastisk konferensupplevelse. I dina arbetsuppgifter ingår bla iordningställande av fikabuffé, lättare städning och möblering utav konferenslokaler, konferensbokningar samt ansvar för våra mindre konferenser.
Arbetstiderna är till stor del måndag till fredag, både dag och kvällspass, men anpassas efter beläggning, vilket innebär att du måste vara flexibel och även arbeta längre pass samt kväll och helg vid behov.
Din bakgrund:
• Du har erfarenhet av konferens.
• Goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl verbalt som i skrift, är en förutsättning.
Vi erbjuder:
▪ Ett kul jobb med spännande arbetsuppgifter.
▪ Språkutveckling då många av våra gäster är utländska.
▪ Möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Låter det intressant så maila din ansökning med CV, personligt brev samt foto till personalchef Annelie Bärve, ab@landvetterairporthotel.se Märk ansökan med ”KV1704H”
Frågor om tjänsten kontakta konferenschef Maria Spolander 031-97 75 55