
– Jag vill att Hasselbacken ska återfå sin forna glans och än en gång bli den oas som det faktiskt varit. Enda sen jag var med och gjorde Kristina från Duvemåla, Chess och Mamma Mia! på Cirkus har jag känt att Cirkus och Hasselbacken hör ihop. Hasselbacken kompletterar våra övriga verksamheter och nu är vi på god väg att förverkliga visionen om en unik teater-, musik- och nöjesdestination på Djurgården, säger Björn Ulvaeus.
Fortsätter med utveckling på Djurgården
Med övertagandet av Hasselbacken skapar Pop House förutsättningar att förverkliga sin vision att bli en nöjesdestination av rang. Hasselbacken är en institution och en del av svensk hotell- och restauranghistoria. Byggnaden har festsalar, restaurang, bar, konferenslokaler och hotell med drygt 100 rum.
Verksamheten i Pop House Sweden som grundades 2014 består nu av ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus och nyförvärvet Hasselbacken.
– Förvärvet av Hasselbacken har varit en naturlig del av Pop House utveckling och en del av strategin sedan start. Vi har en långsiktig agenda och kommer fortsätta utveckla våra verksamheter på Djurgården, säger Mattias Tengblad, vd och koncernchef på Pop House Sweden, i ett pressmeddelande.
