– Vi är väldigt nöjda och stolta över att få möjligheten att förvärva Lifestyle Events. Förvärvet ger oss en utmärkt bas att växa inom konsumentmässor och framför allt då inom bil- och motorcykelbranschen, säger Björn Delin.
Den tidigare ägaren Peter Näsman kommer fortsätta som vd för bolaget och även fortsättningsvis sköta dess verksamhet.
– Det är ”business as usual”. Allt fokus ligger på att göra mässorna bättre och bättre och genom att Lifestyle Events nu kommer in i en familj bestående av fler mässbolag får bolaget mer resurser och kan öka utvecklingstakten med bland annat nya evenemang, säger Peter Näsman.
Startar nytt koncernbolag
I samband med förvärvet av Lifestyle Events samlar nu Björn Delin, Bo Magnusson och Peter Näsman sina mäss- och konferensbolag i ett nystartat koncernbolag, Scandinavian Exhibition Group. Koncernen består av, förutom själva ägarbolaget, BraMässor Sverige, Traveko Scandinavia, Oxbridge Live Media samt Lifestyle Events.
Tillsammans beräknas dessa bolag år 2017 omsätta cirka 38 miljoner kronor. I och med förvärvet av Lifestyle Events tar också Peter Näsman plats i ägarbolagets styrelse.
– Vi växer väldigt kraftigt nu genom organisk tillväxt, nya lanseringar och samarbeten samt via förvärv och vi hade ett stort behov av att strukturera upp vår verksamhet. Vi har därför valt att samla våra bolag i ett ägarbolag för att göra det enklare för samarbetspartners, kunder och finansiella aktörer att se och förstå vår verksamhet, säger vd:n Björn Delin.