Brand Engagementbyrån Minnesota är den byrå som har flest nomineringar i tävlingen Gyllene Hjulet som arrangeras av SES, Sponsrings och Event Sverige.
– Vi har fokuserat hårt på att vässa oss strategiskt och framför allt kreativt, vilket direkt kan avspeglas i våra samarbeten och nu fick vi ett kvitto i och med nomineringarna i Gyllene Hjulet. Konkurrensen i tävlingen har de senaste åren ökat rejält och bara att bli nominerad är en vinst i sig. Sedan får vi se hur många Gyllene Hjul det blir, säger Andy Pimmeshofer, vd på Minnesota.
Gyllene Hjulet har hela15 kategorier för att kunna belöna branschens bredd och spänst.
I år är det totalt 58 case som har nominerats och Minnesota har alltså 5 av dem;
Årets interna event: SEB Management Conference 2017
Årets hantverk: Försvarsmaktens mässkoncept
Årets event B2C: Försvarsdagen på Gärdet
Årets sponsring: ATG:s sponsring av SHL
Årets endorsement: ATGs Drömfond med Peter ”Foppa” Forsberg
– Våra engagerade medarbetare, som tillsammans med uppdragsgivarna gör det smarta och hårda jobbet, är helt avgörande för våra framgångar, avslutar Andy Pimmeshofer.