Tillsammans med finska Studio Puisto Architects har en hållbart producerad mikrostuga designats till ett kontor. En stuga som placerad mitt i naturen erbjuder alla tänkbara elektriska bekvämligheter, helt tack vare strömförsörjning från Hyundais nya elbil – IONIQ 5. Kampanjen som primärt är PR-driven, pågår under hösten 2021 och inkluderar även TV, print, digital annonsering samt Influencer Marketing.
Projekt skall främja kreativitet genom att kombinera hållbar mobilitet med svensk natur och en unik arbetsplats. Behovet av att kunna välja arbetsplats baserat på sinnesstämning har växt sig större under de senaste åren. Att jobba hemifrån är alltmer accepterat och företag ställer redan om sin kontorsplanering för att vara anpassade efter framtidens sätt att arbeta. Hyundais nya elbil IONIQ 5 kan tack vare funktionen Vehicle-to-Load (V2L) förvandlas till en stor powerbank och driva andra elektriska apparater. En funktion som öppnar upp för möjligheten att vara uppkopplad på platser som annars är helt strömlösa. Exempelvis möjligheten att arbeta från en stuga mitt i naturen och ändå ha tillgång till värme och samma elektriska bekvämligheter som på kontoret inne i stan.
Tillsammans med arkitekterna från finska Studio Puisto har Hyundai Sverige skapat en helt unik kontorsplats i form av en designerstuga på 9 kvadratmeter. Stugan är en version av Studio Puistos hyllade Space of Mind Cabin som produceras hållbart av Protos Demos, med en modulär inredning utvecklad i samarbete med möbelmärket Made by Choice. Today’s Office är så pass lätt att den fullt monterad kan lyftas på plats med helikopter eller kranbil. På så sätt har den minimal åverkan på omgivande natur och kan placeras nästan varsomhelst. Stugan är tillverkad helt i ekologiskt trä, CNC-fräst för exakt passform och med utvändig lärkpanel som täcker både tak och väggar.
”Med nya elbilen IONIQ 5 har Hyundai lanserat en stark varumärkesbärare. Modellen har redan hyllats av media och vi har sett en stor tillströmning av kunder som i vanliga fall endast överväger bilar i en helt annan prisklass. Vi såg därför möjligheten att använda modellen för att skapa ett unikt projekt som når helt nya målgrupper och ytterligare stärka varumärkespreferensen,” säger Cecilia Luc Mastio, Marknadschef på Hyundai Sverige.
”Med Today’s Office powered by IONIQ 5 vill vi framhäva unika möjligheter med att köra utsläppsfri elbil, snarare än att prata allvaret med den nödvändiga klimatomställning vi har framför oss,” berättar Tobias Joelsson, PR & Communications Manager på Hyundai Sverige.
IONIQ 5 erbjuder inte bara en utsläppsfri resa till kontoret. Invändigt har Hyundais designers skapat en unik vardagsrumskänsla baserad på återvunna och miljövänliga materialval. Inkopplad till huset ger IONIQ 5 gästerna tillgång till wi-fi, ljudsystem, TV, kylskåp, luftvärmepump, vattenkokare, espressomaskin samt till och med toalett. Med en maximal effekt på upp till 3,6 kW kan bilen driva stugan i flera dygn. Något som öppnar upp för ännu fler användningsområden. Utrustad med det stora batteriet på 72,6 kWh har IONIQ 5 en räckvidd på upp till 48 mil. I kombination med modellens ultrasnabba laddningsteknik (10 mil på 5 min laddning) ger det en bekymmersfri färd vid både pendling och på långa resor.
”Hyundai Sveriges kreativa initiativ är ett bra exempel på möjligheterna och fördelarna med att köra elbil. IONIQ 5 möjliggör en framtida mobilitetslivsstil genom att låta kunderna fritt välja sin arbetsplats, utan begränsningar av ett traditionellt elnät,” säger Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product på Hyundai Motor Europe.
Kampanjen som främst är PR-driven pågår under hösten och även inkluderar TV, Print och digital annonsering och Influencer Marketing, Koncept och idé av Stomping Grounds, PR-byrå är A World Beneath (AWB), Inhouse-byrå NCG Agency, produktionsbolag Brush & Code och fotograf Sophie Odelberg. Besök www.todaysoffice.se för mer information, bilder och filmer.