Growth hacking går ut på att använda till exempel A/B tester, sociala medier eller virala spridningsfunktioner för att få ut maximalt av sin marknadsföring.
Från att ha varit näst intill okänt begrepp är konverteringsoptimering något som de flesta marknadsavdelningar arbetar med.
Genom åren har världsledande experter på konverteringsoptimering, A/B-testning och growth hacking talat på Conversion Jam. Vilket kan vara en anledning till att eventet blivit så populärt.
Expanderat från år ett
Det är för åttonde gången som Conversion Jam arrangeras och eventet har expanderat och varit slutsålt från år ett.
Eventet arrangerades i år även i Oslo.
Med sina 649 deltagare förblir Conversion Jam det största konverterings- och growth eventet i världen. Större än både Conversion Conference i Los Angeles och Opticon i San Francisco.
—Det är vår höga kvalitet på talare som gjort Conversion Jam så stort. Vi har en fin relation till internationella branschkollegor och har därför möjligheten att bjuda in erfarna, kända talare och experter. Vi låter dem dela med sig av sina bästa hands-on tips samtidigt som de är absolut förbjudna att sälja från scenen vilket är unikt för konferenser i allmänhet, säger Sarah Hoof på Conversionista som arrangerat konferensen senaste fyra åren i ett pressmeddelande.
Nästa Conversion Jam arrangeras 28 September 2018.