Om Regi och Årets Byrå 2017:
Årets Byrå är Sveriges största bransch- och kvalitetsstudie inom kommunikationsområdet
och genomförs för 17nde året av analysföretaget Regi. Vinnarna i Årets Byrå 2017 koras vid
en galamiddag den 21 februari på Münchenbryggeriet i Stockholm. Årets Byrå genomförs
även i Norge och Finland.
I Sverige genomförs Årets Byrå 2017 i samarbete med tidningen Resumé. Sponsorer är PP
Pension, Marlaw och Bohmans Nätverk. projektet stöds av KOMM, Sveriges Annonsörer,
Sveriges Marknadsförbund, Sveriges Kommunikatörer, Swedish Content Agencies samt
Sponsrings- och Eventföreningen.
I kategorin Brand Experience (byårer som omsätter mellan 7 och 25 miljoner kronor):
1. Knut Kommunikation
2. Life Event
3. Eventyr
I kategorin Brand Experience (byårer som omsätter mer än 25 miljoner kronor):
1. Le Pacte
2. Nine Yards
3. UMG
– Många av landets byråer får fina bedömningar av sina kunder och konkurrensen
om första placeringarna är riktigt tuff. Bland vinnarna i de övriga kategorierna i år
ser vi både tidigare års vinnare som Seventy men även nya vinnare som
Super Tuesday och Knut Kommunikation samt tidigare vinnare som är i
topp som King och Westander, säger Pia Grahn, vd för Regi Research &
Strategi i ett pressmeddelande.
– När vi tittat närmare på Brand experience- byråerna med en byråintäkt över 25 miljoner kronor, kan vi se att det är den kategorin som har fått allra högst betyg på sitt engagemang. I branschstudien Årets Byrå som nu genomfördes för 17: onde gången kan vi se att engagemang är en central faktor i receptet för hög kundnöjdhet. När det gäller den lilla kategorin 7-25 miljoner kronor, menar hela 77 procent av kommunikationsköparna att de vill köpa fler tjänster av sin byrå. Studien visar alltså att det finns mycket stark potential för dessa byråer att sälja mer mot befintlig kund, säger Pernilla Plog, Account & Production Manager på Regi Research & Strategi.
Grattis till vinnarna