I september tillträder Helena Bovin som marknadsansvarig och Ola Rosén som projektledare på Destination Uppsala. Helena Bovin kommer som marknadsansvarig ha det operativa ansvaret för bolagets marknadsfrågor och aktiviteter samt ansvara för kontakt med partners och avtal. Ola Rosén kommer främst arbeta med att projektleda bandyfinalerna i Uppsala.
Kommer närmast från Nordic Choice Hotels
Helena Bovin har arbetat på Nordic Choice Hotels, där hon ansvarat för marknadsföring och kommunikation av varumärket Clarion Hotel i Norden. Hon tar med sig värdefull erfarenhet från besöksnäringen och en stark digital kompetens. Helena har också drygt tio års erfarenhet inom språkresebranschen med försäljning och internationella samarbetspartners som fokus.
– Jag har bott i Uppsala i närmare 20 år och älskar verkligen staden. Det är en fantastisk möjlighet att nu få ta aktiv del i arbetet med Uppsalas varumärke och att samarbeta med lokala aktörer för att tillsammans öka antalet besökare till destinationen, säger Helena Bovin.
Ola Rosén lämnar sitt arbete på Malta där han jobbat inom spelbranschen. Hans rötter finns annars i Dalarna, där han bland annat jobbat på Dalatravet med liknande uppgifter som väntar i projektledarrollen hos Destination Uppsala.
– Efter ett par år utomlands ska det bli fantastiskt kul att komma till Uppsala och få vara med att utveckla och stärka stadens besöksnäring. Jag själv har en examen inom Sports Marketing och har haft förmånen att få arbeta med mitt stora intresse sport sedan dess. Därför är det extra glädjande att Uppsala återigen får stå värd för SM-finalerna i bandy på Studenternas, säger Ola Rosén.
– Jag är mycket nöjd med rekryteringarna och tror att både Helena och Ola kommer att bidra stort till bolagets utveckling med sina kompetenser. Vi är ett kul team av duktiga människor som nu får välbehövlig förstärkning, säger Tiina Mykkänen, vd på Destination Uppsala.