eventeffect.se
Med över 1800 platser är Filadelfia en unik plats i Stockholms innerstad.

Mötesbaren gästar nyrenoverade Filadelfia Convention Center den 19 maj

Hallå där...

Den andra Mötesbaren år 2022 hålls på Filadelfia Convention Center i Stockholm. Anmäl dig redan i dag för att säkra din plats på minglet och till en förhandsvisning av lokalerna. ( Just nu, 20 platser kvar)

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Destinationer
    • Skellefteå
    • Helsingborg
    • Bohuslän
    • Dalsland
    • Västergötland
    • Västsverige
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • SES
    • Golfbaren
    • Sture
    • Primetec
    • Delegia
    • DIVISION Group Sweden
    • Videoforce
    • Twenty Studios
    • Homage
    • Robot event
    • Pophouse
    • Blackbox Videoproduktion
    • Invajo
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content
2017-08-21 | Branschfolk

Easyfairs Göteborgs nya COO om uppdraget: ”Jag har kommit hem igen”

Häng med när Eventeffect får en pratstund med Easyfairs Göteborgs nya COO, Åsa Keim. På sitt bord har hon bolagets expansiva framtidsplaner och en målsättning som bäddar för en rivstart på nya tjänsten. Läs mer här.

Åsa Keim har anställts som ny operativ chef för Easyfairs Göteborg och blir huvudansvarig för mässor som skapas från Easyfairs Göteborgskontor. Kontoret har i dag 60 anställda och genomför årligen totalt 15-20 mässor i Stockholm, Göteborg och Malmö. I mässportföljen ingår varumärken som Empack, Elmässan, Fastfood & Café, Restaurangexpo, Fastighetsmässorna och Industrimässorna.

Åsa är civilekonom och har en gedigen bakgrund som marknads- och försäljningschef, samt som management konsult. Hon har även tidigare arbetat som projektledare för ett flertal mässor inom IT- området.

Du började din nya tjänst för vecka sedan – hur känns det?
– Jättebra. Efter en vecka är jag helt manglad och trött, men det känns fantastiskt roligt.

Vad har du på ditt bord just nu?
– Easyfairs befinner sig i en väldigt expansiv fas just nu. Vi håller på att starta upp mässhallen i Åby, vilket innebär att vi i arrangörsdelen förbereder och startar flera nya mässor. På mitt bord ligger en tillväxtplan som ska realiseras, då vi befinner oss i startgroparna nu, sedan ska vi göra det bästa möjliga vad gäller omsättning och lönsamhet.

Du blir ansvarig för själva mässarrangörs-delen i nya Åby-anläggningen, hur går planeringen?
– Det finns en rad mässor och idéer som står på kö för att realiseras i den nya mässhallen, men också på våra andra mässanläggningar. Vi kommer ha mässor på plats runt årsskiftet 2018/2019. Vilka mässor det blir, lanserar vi under hösten.

Vilka förväntningar har du på ditt nya jobb?
– Jag utgår från att det kommer bli en rivstart och full fart. Vi ligger i startgroparna vid ett väldigt expansivt skede. Nu ska vi gasa, eftersom det mesta finns på plats. Jag ser verkligen framför mig att vi kommer ta den plan och målsättning som finns och börja leverera på den. Min förväntan är att vi ska skapa synliga resultat ganska snart.

Ligger fokus främst på den nya anläggningen eller även på de befintliga?
– Vi kan även utveckla de befintliga anläggningarna och mässorna. Företaget har vuxit väldigt fort och vi kommer öka takten även för de befintliga anläggningarna. Sedan är det inte vattentäta skott mellan vad som är nytt och gammalt, en idé som Easyfairs har, är att klona och använda samma mässkoncept på flera ställen. Så en del av tillväxten är inte bara nya mässkoncept, utan även att befintliga koncept sker på nya ställen.

Har nu några mål som du skulle vilja uppnå inom den nya tjänsten?
– Ja, jag har många mål. Men flera av dem är naturligtvis interna. Jag vill utveckla gruppen och personalen ytterligare. Uppnå ännu mer målfokusering och stämning. Jag vill naturligtvis skapa resultat, då jag är en väldigt målinriktad person. Jag tycker att det är en fantastiskt tidpunkt att komma in i bolaget, då vi står i startgroparna för en stor satsning. Det har krattats en del – så nu är det dags att leverera.

Du är civilekonom och har erfarenhet som marknads- och försäljningschef, hur kommer det sig att du vill arbeta inom mässbranschen?
– Jag har jobbat inom mässbranschen förut. I början av min karriär arbetade jag under några år på ett bolag som hette Exponova. Jag jobbade bland annat med Håkan Gershagen, som är en riktigt mässräv. Han lärde mig så otroligt mycket som jag sedan haft med mig i mitt yrkesliv. Den kunskapen har format mig mycket. Senare har jag gått över till kundsidan och arbetat med marknads- och säljfrågor. Nu fick jag möjligheten att komma tillbaka, vilket jag har önskat göra väldigt länge. Jag tycker att mässbranschen är fantastiskt roligt – den är så framtidsinriktad. Branschen är unik måste jag säga, efter att ha kommit från flera olika branscher där man lätt kan bli lite introvert. När jag fick möjligheten att tacka ja till det här uppdraget, så var valet enkelt.

Vad var det som gjorde att du fick tjänsten?
– Jag tror att det var en kombination av att jag har mässerfarenhet och arbetat som projektledare för stora mässor, samt att jag har yrkeserfarenhet inom digital marknadsförning, ledarskapsfrågor och säljfrågor. 

Vilka utmaningar ser du med din nya tjänst?
– Att det är väldigt mycket att göra, så det gäller att prioritera rätt saker. När ambitionen är hög och det finns hur mycket som helst att göra, så gäller det att pricka rätt. Det stora utmaningen med branschen i sig, är att verkligen förstå kunderna, både utställare och besökare. Man kan inte sitta inne på kontoret och gissa, man måste vara där ute och ta reda på hur kundernas vardag är på riktigt.

Hur tror du att mässindustrin kommer utvecklas inom de närmaste åren?
– När jag för länge sedan arbetade med mässor var internet nytt och hett. Då pratade man om att behovet av att träffas kommer minska, eftersom alla träffas på nätet. Att mässor var ett medium som skulle försvinna stod då på tapeten. Men så blev det inte  – ju mer kontakt man har digitalt, desto större blir behovet av att träffa människor. Mässor har en stabilare grund att stå på i dag. Jag tror att både möten och mässor kommer ha en fin utveckling framöver. Behovet av att mötas är större än någonsin.

Var ser du dig själv om tio år?
– Då är jag här. Det här jobbet är stort och kommer ta många år att leverera på. Easyfairs har höga tillväxtambitioner, så hur stort bolaget är och vad det konkret innebär att vara kvar här, kan vara många saker. Det är också en internationell koncern, så möjligheterna att utvecklas internt är jättestora. Jag vill vara kvar inom Easyfairs och arbeta med mässor.  Jag har kommit hem igen, nu tänker jag inte lämna på länge.

Var finner du ny kunskap och inspiration?
–  Det gör jag genom att träffa människor i olika branscher. Jag går ofta på seminarier, mässor och nätverkar. Mina förväntningar är att jag nu ska få träffa många företag inom de branscher vi verkar, för att kunna sätta mig in i deras tillvaro och utveckla våra mässor utifrån det.

Har du nått motto?
– Blicka framåt och omfamna förändringar – ta dem till dig och gör dem till dina.

Kan du berätta om något vi inte visste om dig?
– Egentligen skulle jag vilja vara mjölkbonde. Jag älskar djur. Anledningen till att jag inte blev bonde var att man också måste måla lador och ta hand om det praktiska. Jag har en dvärgschnauzer som heter Jonsson och två katter, så jag bygger min bondgård underifrån brukar jag säga. Nästa steg får bli höns.

Joline Ekman joline@eventeffect.se

Läs mer:

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Albin Sturesson: “Våra olika infallsvinklar är vår främsta styrka”

Annons

Han drivs av kreativ frihet och har en vardag som kantas av just det. Lär känna Albin Sturesson, grafisk designer på Homage, som är delaktig i en bred palett av projekt.

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Konferensexperten: Så väljer du rätt mötesform
  • Lista: Lokala mötesarrangörer i Västergötland
  • 17 tips: Framgångsfaktorer för effektiva hybridmöten
  • 10 retoriktips – Experten bjuder på sina bästa råd och lite till
  • Eventsäkerhet – så mycket mer än en biffig vakt i dörren
  • Lista: Konferenslokaler i Helsingborg
  • Jespers bästa tips för en lyckad kickoff
  • Lista: 10 eventlokaler i Visby
Back to business – eller? Hur gör vi med vaccinationsbevis

Back to business – eller? Hur gör vi med vaccinationsbevis

Annons

När Trippus vd Mats Nyberg under hösten har pratat med andra i eventbranschen har det i stort sett varit samma tema som diskuterats: Jäklar vad vi har mycket att göra, sjukt kul att allt är igång igen!

Upphandlingar

  • Myndighet upphandlar eventverktyg
  • Upphandling: Totalproduktion av Gävlebockens invigning
  • Upphandling av ramavtal för operativa kommunikationstjänster
  • Myndighet upphandlar leverantör av digitala event
  • Universitet upphandlar eventbyrå

Eventarenan

Oslagbar digital plattform!

Oslagbar digital plattform!

Annons

Robot event erbjuder marknadens vassaste digitala plattform för mässor, möten, utbildningar, utställningar, show-rooms och hemsidor.

Inspiration

Erik Olkiewicz är en svensk hypnotisör som uppträder med en hypnosshow

Han gör succé på företagsevent

Inspiration

Erik Olkiewicz gör succé på företagsevent med hypnosshow från Las Vegas. Du kan antingen se hypnosshowen som publik eller bli dess stjärna.

Flytande padel mitt i Stockholm

Flytande padel mitt i Stockholm

Inspiration

Stockholm Sea Padel, med sin uppmärksammade padelpråm, inledde säsongen på Skeppsbron i Stockholm den 1 maj och kommer att ligga där månaden ut.

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Lista: 35 takbarer för nästa sommarkickoff

Inspiration

Bjud dina kollegor på en kickoff med utsikt på en härlig takbar. Här tipsar Eventeffect om takbarer i hela landet som du kan boka till nästa konferens.

En oförglömlig upplevelse: vildmarkskonferens i Dalsland

En oförglömlig upplevelse: vildmarkskonferens i Dalsland

Destination

Höghöjdsbanor, kyrkbåtar och lappkåtor – det är några av de aktiviteter som erbjuds på Dalslands aktiviteter. Här finns skräddarsydda konferenser i vildmarken som kombinerar natur, gemenskap och utveckling.

Scandic Kiruna första kommersiella aktör att öppna i nya stadskärnan

Scandic Kiruna första kommersiella aktör att öppna i nya stadskärnan

Inspiration

Den 5 april är en historisk dag i Kiruna. Då blir Scandic Kiruna den första kommersiella aktören att öppna i den nya stadskärnan, en milstolpe i den internationellt omtalade stadsomvandlingen som pågått sedan 2004.

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Inspiration

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Destination

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 6 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.

Inspirerande konferens: härodlad matlagning i Örby

Inspirerande konferens: härodlad matlagning i Örby

Destination

Att laga mat över öppen eld, med mat som odlats på åkern i närheten, till toner av skön musik. Det är en upplevelse som går att hitta på Två Skyttlar i Örby. Det personliga hotellet satsar stort på hållbarhet och hämtar en del av maten från odlingen utanför husknuten.

Snart premiär! – Från privat representationsvilla till exklusiv konferensanläggning

Snart premiär! – Från privat representationsvilla till exklusiv konferensanläggning

Inspiration

Den 2 maj öppnar serieentreprenören och eventprofilen Johan Kadar upp ett nytt konferens/spa/boutique hotell 20 minuter söder om Stockholm. Under pandemin har han byggt om en representationsvilla från 1965 till en unik anläggning. Spik studios har stått för inredningskonceptet, de ligger också bakom Ellery Beach house och Steam Hotel. Här är konceptet 60tal med möbler och inredning från bla Arne Jacobssen, Eeario Aarnio och Louis Poulsen.

2 öar i Stockholms skärgård för konferens, fest och coola aktiviteter

2 öar i Stockholms skärgård för konferens, fest och coola aktiviteter

Inspiration

Eventeffects Michelle Dandenell träffade Jakob Wallin som är platschef på Vaxholms Kastell & Badholmen, han berättar om anläggningen som består av 2 öar i Stockholms skärgård, konferenslokaler, festvåning, restauranger, egen borggård och coola aktiviteter

Branschen där du aldrig blir stor.

Branschen där du aldrig blir stor.

Annons

”Hur får vi ihop balansen att folk känner sig utbrända när dom egentligen arbetat mindre än dom någonsin gjort”. Citatet är från ett samtal i våran nya podcast Publik Publik. Jag ser ett par gemensamma nämnare i de avsnitt som har släppts tills idag, som så här i starten har det handlat om att måla upp branschens nuläge.

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Hummingbird söker en Säljledare
  • Hummingbird söker en Project Manager
  • Hummingbird söker en Project Coordinator
  • Account Manager till Koncept & Event
  • Informationsteknik söker två projektledare inom event till kontoret i Malmö
  • Informationsteknik söker eventtekniker till våra kontor i Stockholm och Malmö!

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group öppnar filial i New York

Liwlig Group öppnar filial i New York

Aktuellt från Eventbyråer

Liwlig Group, som i Sverige representeras av Eventyr Nine Yards, har i dagarna slagit upp dörrarna till sitt kontor på Manhattan i New York. Verksamheten leds av entreprenören Janne Hakkarainen med ett långt förflutet på den finska Liwlig-byrån Tapaus.

Prisregn för event & kommunikationsbyrån BANG

Prisregn för event och kommunikationsbyrån Bang

Eventbyrå

Senaste veckorna har varit fyllda av vinster för event & kommunikationsbyrån BANG. Byrån har tagit hem både både Guldägg och Gyllene Hjul, vi slog en signal till grundaren Patrick Walldén.

Eventum vinner Snapchat pitchen

Eventum vinner Snapchat pitchen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventum vinner uppdraget att bli Snapchats första eventpartner i Sverige.

Mest läst

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Lista: 33 teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.
Profile Agency lanserar ny digital plattform

Tips! | 20 föreläsare för dig som vill utveckla dina medarbetare i självledarskap

Självledarskap är något som alla borde investera i. Bokningsservicen Bookys Charlotte Dunhoff har här listat 20 föreläsare inom ämnet självledarskap.
Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Almedalsveckan 2022: Färre evenemang men besökarna väntas komma

— Jag tror Almedalsveckan vinner på att bara vara fem dagar och att besökarna kommer uppleva att det är en sund nivå nu när en del evenemang försvunnit, säger Mia Stuhre. Före pandemin var det många som upplevde att det var svårt att ens hinna besöka en bråkdel av alla de evenemang som erbjöds. Det finns en stor förväntan inför ...
Experten: Den verkliga affärsnyttan med bra design

Experten: Den verkliga affärsnyttan med bra design

Johan Strand har en bakgrund som designer och idag är han creative director & sales manager på Sture. Om han får välja så åker de schackrutiga mattorna ut från mässhallen och in kommer vågad design som stärker varumärket.
Vad gör en Executive Assistant?

Vad gör en Executive Assistant?

Yrkessajten Executiveeffect har dokumenterat yrkesrollen Executive Assistant genom 55 personintervjuer, ta del av dem här.

Branschfolk

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

”En gång kom ambulansen två gånger inom en timme, så det är inte bara snittar och bubbel.”

Branschfolk

Influencers, bloggare, stjärnor och artister minglar på hans utlagda röda mattor och plåtas framför backdrops med kända varumärken. Eventeffect får en inblick behind-the-scenes hos festfixaren Alexander Erwik.

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Lista: 9 heta festfixare och bolagen de verkar inom

Branschfolk

Eventeffect listar nio personer som är aktiva festfixare i Sverige. Läs mer om personerna här.

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Emma Silén Djerf: “Du kan lära dig det mesta bara du har driv och rätt mindset”

Branschfolk

Redan innan examen har Emma Silén Djerf landat ett toppjobb. Här berättar hon om sin praktik på Homage och ambitionerna framåt.

Finalisterna utsedda till Årets Eventskåning 2021

Finalisterna utsedda till Årets Eventskåning 2021

Branschfolk

Vallåkraträffen, Areco Malmö Padel Open, Helsingborg Pride och Nöjesteatern är de fyra finalister som har chans att ta hem titeln Årets Eventskåning 2021. Dessutom delas pris ut för Årets Volontär när Event in Skåne för tionde året i rad hyllar de skånska eventhjältarna.

Jespers bästa tips för en lyckad kickoff

Jespers bästa tips för en lyckad kickoff

Branschfolk

Eventeffect satte sig ner och tog ett snack med Jesper Owe, medgrundare och Creative director på Memento Event som arbetat med event i snart 20 år, om de bästa tipsen för en lyckad kickoff.

Skellefteå skördar frukten av ett långtgående arbete

Skellefteå skördar frukten av ett långtgående arbete

Branschfolk

Skellefteå ska investera drygt 75 miljarder fram till 2030. Staden växer, antalet inflyttade behöver dubblas och deras evenemang drar långväga gäster. I tio år har de jobbat med att stärka varumärket och innan coronapandemin omsatte Skellefteås besöksnäring näst mest i Swedish Lappland.

Folk i karriären

Maria Skarve

Hon blir ny marknadchef på Svenska Möten

På nytt jobb

Nu är det klart att Maria Skarve blir ny Marknads- och Kommunikationschef på Svenska Möten.

Chatarina Eriksson blir ny vd för Visit Dalarna

Chatarina Eriksson blir ny vd för Visit Dalarna

På nytt jobb

Nu är det klart att Chatarina Eriksson från och med den 28 oktober blir ny vd för destinationsbolaget Visit Dalarna.

Hélène Kugelberg tar över som vd för Årets Kock

Hélène Kugelberg tar över som vd för Årets Kock

På nytt jobb

Styrelsen för Årets Kock har utsett Hélène Kugelberg till ny vd. Hélène har 20 års erfarenhet av hotell-, restaurang- och spabranschen som finanschef, vd och koncernchef på bland annat Sturebadet. De senaste åren har Hélène arbetat som konsult och investerare i ett antal bolag inom tech och hospitality. Helene tar över efter Andreas Stenberg som slutar efter årets final av Årets Kock i september.

Gästskribenter

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Är din konferensanläggning redo för ett nytt liv efter pandemin?

Gästskribent

Fler evenemang blir digitala efter en stundande tsunami av fysiska sammankomster. Det leder till att de fysiska evenemangens roll helt kommer att skrivas om och få anläggningar är beredda på den omställning som krävs. Det spår evenemangsproducenten Tommy Brotte.

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Vett, etikett och planering – eller tvingas be om ursäkt, som Boris?

Gästskribent

Det är både i det stora och det lilla som ett företags värderingar och dess arbete för inkludering syns, till och med i en inbjudan till både festen och konferensen!

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Ögonblicken vi minns, men inte ser – årskrönikor på sociala medier

Gästskribent

Det är december. Månaden med blinkande julbelysning, lussebak och glöggmingel. Men förutom det stundande julfirandet kan vi också vänta oss en rad varianter av årskrönikor. Men kanske är det dags för ett nytt perspektiv i år, enligt Eventyrs social media manager Sally Jönsson.

Föreläsare

Åtta tips och lite till för ett lyckat hybridmöte

Gästskribent

Plötsligt är vi på en ny plats. Det gamla normala (fysiska möten) återvänder, det nya normala (digitala möten) fortsätter att ta stor plats. Och nu kommer sammansmältningen mellan dessa två, hybridmötet. Ett antal medarbetare ses fysiskt tillsammans med ett antal medarbetare som deltar via länk. Det medför nya utmaningar. För hur ska vi få alla att delta på liknande villkor? Hur ska vi säkra engagemang och involvering hos samtliga deltagare?

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Hubevenemang är ett alternativ till hybridevenemang

Gästskribent

Kunskapskrönika från Mats Bäcklund och Tommy Brotte, där de förklarar vad är ett hubevenemang och beskriver hur dessa evenenemang skapar samma förutsättningar för alla deltagare.

“Visst blixtrade det till några gånger eftersom moderatorn var hyfsad och ställde några engagerande frågor”

Retorikexperten om hur du lyckas med dina möten i det gamla normala

Gästskribent

I denna krönika bjuder Per Furumo på sina tankar och tips som ger dig framgång i möten.

Antoni Lacinai

Framtidens hybridmöten är digitala

Gästskribent

I denna krönika skriver Eventeffects gästskribent Antoni Lacinai om utmaningarna med hybridmöten.

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Johan Strand: Byrå-lingo och produktionstugg

Gästskribent

Ett intressant fenomen i vår bransch är dom stora skiftningar i vokabulärer som används. Under fliken språkkunskaper på min LinkedIn står det angivet; svenska, engelska och… byrå-lingo.

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Fredrik Göransson: 10.000 digitala event senare

Gästskribent

Ja, så kan det kännas om man räknar med alla Teamsmöten. Men det är inte ett digitalt event utan en plattform och format som lämpar sig ypperligt för projektmöten.

Lugn – det går att göra bra digitala evenemang

Eventbranschen gräver sin egen grav om man inte tar utmaningarna med hybridevenemang på allvar

Gästskribent

Nästan alla i eventbranschen förutspår att hybridevenemang blir nästa stora trend. Jag kan vittna om att det går utmärkt att producera roliga, engagerande och effektiva hybridevenemang. Däremot är det alldeles för många som gravt underskattar utmaningarna med att göra evenemang som på riktigt skapar värde för alla, oavsett om de deltar fysiskt på plats eller på distans.

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Johan Strand: ”Vi är ingen loppmarknad!”

Gästskribent

Johan Strand är ny krönikör på Eventeffect, en kreativ idéspruta som med sin gedigna erfarenhet kommer att bjuda på reflektioner och insikter från mäss- och eventbranschens alla format. I denna krönika belyser han vikten av att branschens aktörer gemensamt lyfter blicken inför återstarten av mässor inför 2022.

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Digitala möten – och så får man träffas fysiskt också!

Gästskribent

Här bjuder Peter Winitsky från Creative Meetings på sina tankar om höstens event: I tider som dessa är det extra viktigt med klok kommunikation. Dels råder det kunskapstörst – men inte minst behöver man värna sin kultur när mycket nu är annorlunda. Bara en sån sak som att många både nu och framöver jobbar hemifrån – vad innebär det för den interna kulturen?

Experten: Så bygger du lönsamhet efter krisen

Experten: Så bygger du lönsamhet efter krisen

Annons

Pandemin har satt nya krav på företag och medarbetare. Här berättar experten hur du skapar rätt känsla på jobbet – och bygger lönsamhet.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff