Den 11 april belönades de bästa insatserna i Sverige under 2018 inom sponsring, event och expo. Branschgalan Gyllene Hjulet arrangerades på Annexet i Stockholm och lyfter Sveriges mest uppmärksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation.
Galakvällen leddes av skådespelerskan och manusförfattaren Emma Molin och kvällens tema var förebilder, vilket gestaltades genom samtal från scenen med Shanga Aziz från Looker Room Talk, Simon Strandvik från Greentime samt Emilie Stordalen arvtagerskan från Choice.
Även kvällens artister tolkade låtar från sina förebilder från scenen. Artisterna som gästade galan var Mariette, Sofia Karlberg och Timo Räisänen.
Eventeffect har pratat med några av eventbolagen som vann Gyllene Hjulet i kategorierna Årets Event B2B, Årets Event B2C, Årets Interna Event, Årets Hantverk och Årets Expo. Nedan kan du läsa vinnarintervjuerna och se filmer om eventbolagens evenemang.
Årets Event B2B – Nine Yards
Nine Yards tar hem priset Årets Event B2B
Årets Event B2C – Onemotion
Onemotion prisas för interaktivt event
Årets Interna Event – PS Occasion
Skogsdröm prisas i Gyllene Hjulet
Årets Hantverk & Årets Expo – Sture Exhibitions & Events
Sture Exhibitions & Events tar hem två vinster i Gyllene Hjulet
Läs mer om tävlingen här.