eventeffect.se
Michelle Dandenell: Så tar du referenser på din nya arbetsgivare

Bokar du föreläsare? Här är 5 trender du behöver ha koll på

Hallå där...

Eventeffect tog ett samtal med Michelle Dandenell, en av grundarna till talarförmedlingen Mindley, för att ta pulsen på vad företag faktiskt efterfrågar när de bokar föreläsare och experter just nu.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strand Event & Möten
    • United Spaces
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • Winterviken
    • Ventla
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Voxo
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Experience Economy: Framtidens marknadsföring byggs på upplevelser

2024-10-03 | Krönika

Experience Economy: Framtidens marknadsföring byggs på upplevelser

Vi lever i en tid då möjligheten att nå människor aldrig har varit större. Med teknikens framsteg och explosionen av digitala plattformar har företag tillgång till fler kanaler än någonsin för att kommunicera sina budskap. Men trots det stora utbudet av kontaktpunkter har gamla sanningar kring masskommunikation och traditionell reklam förlorat sin kraft. Det vi pratade om för 15 år sedan har idag blivit verklighet: reklamens genomslag har försvagats, konsumenterna har blivit bättre på att sålla bort budskap som inte känns relevanta eller meningsfulla, och företag kämpar för att överhuvudtaget fånga en sekund av människors uppmärksamhet.

Experience Economy: Framtidens marknadsföring byggs på upplevelserNiclas Rahm, CCO & CMO på EVENTYR NINE YARDS a part of LIWLIG

Den digitala utvecklingen har gett företag tillgång till enorma mängder data och verktyg för att bättre förstå konsumenternas beteenden. Samtidigt har vi, som konsumenter, blivit skickliga på att ignorera det som inte berör oss. Vi ser tydligt i mätningar idag att breda kampanjer, som en gång hade kraft att skapa stort genomslag, får allt mindre effekt. De storskaliga insatserna saknar den precision som krävs för att sticka ut i det digitala bruset. Här börjar en nygammal marknadsföringsfilosofi ta över: Experience Economy.

En grundläggande förändring som måste ske är hur vi mäter framgången av våra insatser. Under alldeles för lång tid har vi fokuserat på kontaktkostnad – att nå så många som möjligt till lägsta möjliga pris. Men detta synsätt har lett till en fokusering på kvantitet istället för kvalitet, vilket i sin tur skapar ett förvrängt perspektiv på vad som verkligen genererar värde för både företag och konsumenter. Framtidens mest relevanta valuta är inte kontaktkostnad, utan kontaktvärde. I Experience Economy handlar det inte längre om att nå ut till så många som möjligt, utan om att skapa kontaktpunkter som är meningsfulla, engagerande och som bygger långvariga relationer. Varje kontakt bör ses som en investering i varumärkets trovärdighet och kundens upplevelse, snarare än bara en kostnad på ett mediekonto.

Detta är också en fråga som vi som bransch måste ta på allvar. Jag ser det som en mission för oss att ändra narrativet kring hur vi mäter och värderar våra marknadsföringsinsatser. Det är något som verkligen blev tydligt för mig i ett samtal jag hade med Cecilia Perlind från SES förra veckan. Hennes resonemang kring kontaktvärde inspirerade mig starkt till att skriva den här krönikan, efter att SES lanserade sitt nya Insikts- och Effektutskott. Cecilia lyfte vikten av att förändra hur vi pratar om och mäter framgång, och att vi tillsammans behöver driva denna omställning för att säkra branschens relevans framåt. Hon betonade att vår framtida konkurrenskraft beror på om vi lyckas göra skiftet från kontaktkostnad till kontaktvärde, och jag kunde inte hålla med mer.

Denna förändring började märkas redan för ett decennium sedan, när företag insåg att det inte längre räckte att bara sälja produkter eller tjänster. Kunder och konsumenter vill ha något mer – de vill känna sig sedda, delaktiga och förstådda. Det räcker inte att synas – det gäller att skapa minnen. Genom att integrera event och upplevelser i sina marknadsstrategier kan varumärken bygga djupare relationer och skapa något som verkligen betyder något för människor. Varumärken som Red Bull och IKEA har förstått detta. De säljer inte bara produkter – de erbjuder unika upplevelser som knyter an till människors känslor. Red Bull har gått från att vara en energidryck till att bli en symbol för äventyr, extremsport och gränsöverskridande prestationer. IKEA skapar miljöer där kunderna inte bara ser på möbler, utan får uppleva hur deras hem kan kännas – och därmed bygger de känslomässiga band som få traditionella kampanjer kan matcha.

Det som gör Experience Economy så kraftfullt är att varje upplevelse kan mätas och analyseras. Varje event och varje interaktion ger värdefull information som hjälper företag att förstå sina kunder bättre och skapa ännu mer relevanta upplevelser. Här är det just kontaktvärdet som står i centrum – varje beröringspunkt bidrar till ett mer långsiktigt värde som bygger förtroende och stärker varumärket. När människor deltar i ett varumärkes event, när de får chansen att interagera med produkter eller tjänster på ett personligt plan, bygger de inte bara en relation till själva produkten – de bygger en relation till varumärket. Denna lojalitet blir sedan svår för konkurrenterna att rubba, vilket ger varumärken som satsar på upplevelser ett långsiktigt försprång.

Jag har sett detta ske under mina år i branschen. Reklam är inte död, men den har genomgått en evolution. För att lyckas i dagens övermättade medielandskap måste traditionell reklam kompletteras med upplevelsebaserade strategier. Företag kan inte längre bara förlita sig på att synas i tv, tidningar eller på sociala medier – de måste skapa något som engagerar, som ger värde och som verkligen berör. Det är just detta vi hjälper våra kunder med idag. Vi ser tydligt hur företag flyttar sina budgetar från klassisk reklam till event och brand experiences. Det handlar om att skapa minnen och bygga långvariga relationer. Experience Economy är här för att stanna, och företag som inte anpassar sig kommer att hamna efter.

För framtiden ligger utmaningen i att fortsätta skapa upplevelser som står ut. Det handlar inte längre bara om att arrangera event eller skapa tillfälliga kampanjer, utan om att kontinuerligt engagera konsumenterna på ett sätt som skapar en känsla av tillhörighet och lojalitet till varumärket. Och vad händer när gränsen mellan digitala och fysiska upplevelser suddas ut? När AI, AR och VR får en allt större roll i hur vi designar kundresor? Detta skifte kommer att öppna dörren till en helt ny värld av möjligheter, där varje kundkontakt – oavsett om den sker digitalt eller i verkligheten – kommer att bli en potentiell upplevelse som stärker relationen. Hur företag kommer att navigera denna nya verklighet är något jag med all anledning ser fram emot att återkomma till och brodera ut i en framtida krönika. Mer om detta snart – håll utkik!

Niclas Rahm, CCO & CMO på EVENTYR NINE YARDS a part of LIWLIG

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Från försvar till framtidstro - därför behövs Almedalen mer än någonsin

Niclas Rahm: Från försvar till framtidstro – därför behövs Almedalen mer än någonsin

Efter några års tvekan är Almedalsveckan tillbaka, inte bara till omfång, utan till relevans. I en tid när demokratin skakar och marknaden söker fotfäste blir värdet av genuina mötesplatser tydligt.

Elin Williander: Event som förändringskraft – inte klimatbelastning

Elin Williander: Event som förändringskraft – inte klimatbelastning

I denna krönika visar Elin Williander, hållbarhetsansvarig på Minnesota, hur cirkulära event inte bara är möjliga, utan nödvändiga. Från designbeslut till matstrategier och transporter – varje val räknas när event ska skapa värde både för deltagarna och planeten.

Gunnar Söderberg: Fem tips om hur du stärker upplevelsen av ett event

Varför ska du säga vad jag vill beställa?

En kund frågade mig en gång varför alla som pitchade började med att återberätta briefen. Jag vände frågan till min kontakt, som förklarade att deras erfarenhet var att det ofta blev fel annars. Fel därför att kunden trodde att de beställt ett typ av event och fick något helt annat. Så var det tydligen i hela eventbranschen — och jag började fundera på hur många andra områden jag stött på där detta var lika uttalat. Varför skulle just event säljas med ett förmodande om att kunden inte vet vad den bokar? 

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

300x250 studio puck

Tips

  • Så skriver du ett pressmeddelande som skapar publicitet – 10 tips
  • Tips: Fem enkla saker som gör det lättare att sälja sponsorplatser
  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
  • 39 tips på aktiviteter som lyfter företagets sommarfest
Att skapa upplevelser med människor i fokus

Att skapa upplevelser med människor i fokus

Annons

Med fokus på att skapa kommunikation som engagerar människor och stärker relationer skapar EVENTYR NINE YARDS B2C-aktiveringar med effekt.

Upphandlingar

  • Kommun utlyser upphandling för Sommarfestival
  • Kommun söker eventbyrå för mötes- och upplevelsekommunikation
  • Kungliga Tekniska högskolan söker eventpartner för akademiska högtider och VIP-besök
  • Kommun söker partner för framtidens eventkommunikation
  • Stockholms Konstnärliga Högskola söker scenteknisk expertis för omfattande campusprojekt

Eventarenan

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Inspiration

10 tips: Här kan du arrangera din konferens på Höga kusten

10 tips för konferens på Höga Kusten

Inspiration

Letar du efter en unik plats för din nästa konferens? Här är våra bästa tips för hur du arrangerar en lyckad konferens på Höga Kusten.

5 tips: Så maxar du din kick-off

Lista: Höstens största kickoff-trender – 20 idéer för en lyckad start på säsongen

Inspiration

Hösten är en perfekt tid för kickoff – här listar vi 20 trender och idéer som ger energi, sammanhållning och en stark start på säsongen.

Lista: 10 influencers för matevent

Influencers för matevent: 14 profiler som lyfter din matupplevelse

Inspiration

Planerar du ett matevent? Här är 14 matprofiler och influencers som kan lyfta ditt arrangemang till en ny nivå.

Lista: 13 talarförmedlingar för ditt event

Talarförmedling: 17 professionella byråer som lyfter ditt event

Inspiration

Letar du efter en talarförmedling som kan leverera rätt föreläsare, moderator eller inspiratör till ditt nästa event? Här är listan du behöver.

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Kalmar slott hyllas av CNN – kunglig konferensmiljö i världsklass

Inspiration

Kalmar slott har återigen utsetts till ett av världens vackraste slott av CNN – och erbjuder samtidigt konferensmöjligheter i historisk dräkt med modern teknik.

Waxholms Hotell siktar på fest och event

Waxholms Hotell – skärgårdsklassikern satsar på fest, mat och möten året runt

Inspiration

Efter en totalrenovering och med nya ägare i spetsen har klassiska Waxholms Hotell vaknat till liv igen – med större fokus än någonsin på gastronomi, fest och event. Vi tog ett samtal med Stefan Stömberg, som berättar hur hotellet nu utvecklas i högt tempo.

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Solvalla i ny skepnad: Nu en toppmodern mötesarena

Inspiration

Med nyrenoverade mötesytor och en ambition att bli en arena för möten och event, öppnar Solvalla upp för nya möjligheter. Den 15 maj är det smygpremiär för de nyrenoverade lokalerna när Mötesbaren gästar anläggningen, vilket ger bokare och mötesproffs en första titt på den omvandlade arenan.

Från ridå till konferens – möjligheterna med event på teaterscenen

Lista: Sjutton teatrar som hyr ut sina lokaler

Inspiration

Att hålla konferensen, galan eller företagsfesten på en teater kan ge evenemanget en extra dos av magi. Runt om i Sverige hyr både anrika institutionsteatrar och mindre privatteatrar ut sina scenlokaler – unika miljöer med professionell teknik och service, men också detaljer och utmaningar att planera för.

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Så gör du mötesdeltagare till medskapare: Teknik och metoder

Checklista

Vi navigerar mellan mötesformerna fysiska, digitala och hybrida format och oavsett format är det viktigare än någonsin att engagera deltagarna och göra dem till aktiva medskapare. Med rätt teknik och metodik kan du förvandla passiva åhörare till engagerade deltagare som bidrar med sina insikter och idéer.

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Destination

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.

”Maten är minst lika viktig som själva mötet”

”Maten är minst lika viktig som själva mötet”

Annons

Vilken betydelse har maten vid en event, mässa eller konferens? Och hur säkerställer man kvaliteten på måltider för upp till 8 500 gäster? Det vet platschef Johan Stridh på Mässrestauranger, som blir restauratör för den nya internationella mötes- och eventarenan Scandinavian XPO som öppnar i november.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive
  • Creative Meetings söker: Senior eventprojektledare med byråvana
  • Operativ Byråledare till Concept Store
  • Senior projektledare Event – Centas
  • Originalare inom Grafisk produktion till Workman Event

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Sanna Kindmark ny vd för Minnesota – ska vässa kunderbjudandet tillsammans med Hansen

Eventbyrå

Minnesota och Hansen tar nästa steg i sitt samarbete och får gemensam ledning under Sanna Kindmark, som utöver sin roll som vd för Hansen nu också blir vd för Minnesota. Samtidigt lämnar Minnesotas grundare bolaget efter 24 år.

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Aura skapar ny eventjätte – förvärvar Eventum

Affärer

Aura Group tar stort kliv genom att förvärva Eventum och samtidigt förena Eventum med redan etablerade byråer i gruppen som Creo och Wonderland, skapas nu en helt ny byrå med över 50 medarbetare, nästan 170 MSEK i omsättning.

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Svanenmärkt premiär: Nordic Tourism Conference sätter ny standard för hållbara event i Norden

Eventbyrå

För första gången i Norden har ett evenemang certifierats med Svanens nya märkning för hållbara event. Nordiska Ministerrådets Nordic Tourism Conference, som hölls den 4 juni på Kulturhuset i Stockholm, blev det banbrytande pilotprojektet. Bakom arrangemanget stod Visit Sweden tillsammans med Minnesota Communication.

Mest läst

Gästernas val – Sveriges 12 bästa campingplatser 2022

Gästernas val – Sveriges 14 bästa campingplatser 2025

Att lösa konferensens boende på en camping kan vara både kul och ett kostnadseffektivt alternativ, så vi listar vinnarna av Sveriges bästa campingplatser. Över 7 000 personer har röstat på sina favoriter i undersökningen.
Glass-SM - 30 finalister och en Glassmästare 2024

Här finns Sveriges godaste glass 2025

Sveriges godaste glass, tjugofyra finalister och en Glassmästare. Glass-SM är en tävling som arrangeras på Stockholmsmässan. Se hela listan med alla 24 finalister.
Epicenter värvar Oskar Gillström som ny verksamhetschef

Epicenter värvar Oskar Gillström som ny verksamhetschef

Före detta Corporate Director på den globala eventbyrån MCI Oskar Gillström värvas av Epicenter Stockholm som ny verksamhetschef. Fokuset framåt för Epicenter är att ytterligare stärka deras eventäffär som trots pandemin har vuxit de senaste åren.
House of Näsmärk, en stilren och flexibel festlokal i Stockholm med möjlighet att ta med egen mat och dryck.

11 billiga festlokaler i Stockholm

Att hitta en billig festlokal i Stockholm kan vara en utmaning, men det finns många alternativ som erbjuder kvalitet till ett överkomligt pris. Oavsett om du planerar ett bröllop, en födelsedagsfest eller ett företagsevent, finns det lokaler som låter dig hyra billigt och ofta ta med egen mat och dryck. Här är 11 fantastiska festlokaler i Stockholm som passar för ...
Lista: Svenska motorbanor

Lista: 28 svenska motorbanor

Vi listar här motorbanor i Sverige där du kan genomföra företagsevent och andra upplevelser som Race Taxi, provkörning av superbilar, hyr en hel bana till din kickoff, konferens eller ditt kundevent. Listan innehåller 18 riktiga racerbanor och ett tiotal mindre banor.

Branschfolk

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Maria Alm tar över rodret för hållbar besöksnäring i Sverige

Branschfolk

Maria Alm, verksamhetschef på Karlstad CCC, har valts till ny ordförande i styrelsen för Nätverket Hållbar Besöksnäring. Med sin långa erfarenhet inom mötesindustrin och ett starkt engagemang för hållbar utveckling, kliver hon nu in i en ledarroll för att driva på omställningen av besöksnäringen i Sverige.

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Sabis finalister i Årets Företagare 2025 i Stockholm stad

Branschfolk

Systrarna, och tillika ägarna av Sabis, Madeleine Brehmer och Caroline Cederblad är nominerade till Företagarnas årliga och prestigefulla pris ”Årets Företagare 2025 i Stockholm stad”. Tre företagare är nominerade och vinnarna kommer att koras på Företagarnas Vinnarlunch den 6 maj i Stockholm.

Marknadschefer:

Framgångsrika marknadschefer och andra ledare som utser de vassaste inom marknadsföring

Branschfolk

Hela listan med maknadschefer och andra ledare som är med i juryn som utser de vassaste inom marknadsföring och kommunikation 2025.

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Narren: Stora Eventpriset 2024 – eldsjäl korades som vinnare!

Aktuellt

Fem starka profiler och brinnande eldsjälar stod som nominerade till eventbranschens äldsta individuella pris ”Narren: Stora Eventpriset”. Igår, under festliga former, korades vinnaren under den pågående Möten&Event-mässan i Kista. Eventeffect var på plats och fick en exklusiv intervju med den chockade men glada vinnaren som gått från eventarrangör till samhällsaktör!

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Möt Niclas Rahm: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Niclas Rahm, en av de fem nominerade.

Möt Viking Grandin

Möt Viking Grandin: Nominerad till Narren – Stora Eventpriset 2024

Branschfolk

Eventbranschens äldsta individuella pris delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen som gjort skillnad. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på mässan Möten&Event i Kista 19 februari 2025. Vi träffar Viking Grandin, en av de fem nominerade.

Folk i karriären

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

JobbFestivalen rekryterar Annie Grönblad som Partner & kundrelationsansvarig

På nytt jobb

JobbFestivalen förstärker sitt team genom att anställa Annie Grönblad, en erfaren HR‑ och hållbarhetsprofil, som ny Partner‑ och kundrelationsansvarig. Med ett brinnande engagemang för mångfald och inkludering ska hon bidra till att skapa bättre matchning och öppna dörrar dit många inte når idag.

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

Ny marknadschef ska stärka Granö Beckasin som internationell destination

På nytt jobb

Granö Beckasin stärker sin position som hållbar besöksdestination genom att tillsätta Helena Ahlgren som ny marknads- och försäljningschef. Med lång erfarenhet av strategisk kommunikation och varumärkesutveckling ska hon leda företagets satsningar mot nya målgrupper och internationella gäster.

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

Mats Hedenström ny verksamhetschef och VD för Marathongruppen

På nytt jobb

Styrelsen för Marathongruppen har utsett Mats Hedenström till ny verksamhetschef och VD. Han efterträder David Fridell som går vidare till en roll som generalsekreterare för Svenska Friidrottsförbundet.

Gästskribenter

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Så mår mötesindustrin just nu – inblick från IMEX

Gästskribent

Under IMEX Frankfurt 2025 var tonen tydlig i de större trendspaningarna: Mötes- och eventbranschen i EMEA står inför både förändring och osäkerhet. Mellan ekonomiska utmaningar, teknologisk utveckling och geopolitisk oro är branschens aktörer försiktigt optimistiska – men framtiden kräver kreativitet, anpassningsförmåga och ett förnyat fokus på mänskliga möten.

Martin Lagerkrantz : De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Martin Lagerkrantz: De 5 viktigaste eventtrenderna 2025

Gästskribent

2025 markerar ett skifte i hur företag ser på sina event. De är inte längre ett sidospår i marknadsplanen – utan en strategisk hörnsten i affärsutvecklingen. Nya krav från deltagare, teknisk utveckling och skärpta regelverk formar en bransch i förändring.

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Workman producerar Östbergs monter i Frankfurt

Annons

Vi på Workman Event presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga och utmanande uppdraget vi hade denna gång var att skapa en bra lösning för Östbergs på plats i Frankfurt. Läs om det lyckade projektet och ta del av nyttiga tips.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Bestplacesinsweden.com