FI:s kommunikativa uppgifter är breda och innebär att myndigheten ska nå ut till många olika målgrupper. Dessa är bland annat finansiella företag under tillsyn och branschorganisationer, intressenter och andra myndigheter samt allmänhet och medier.
FI kommunicerar med finansbranschen bland annat genom olika aktiviteter, där externa kunskapsseminarier, så kallade FI-forum, är en viktig del. Syftet är att bjuda in till dialog och sprida kunskap om exempelvis kommande regler. FI ordnar också en konsumentskyddsdag i maj varje år då en rapport presenteras som belyser risker för konsumenter på finansmarknaden samt ger förslag till åtgärder för att stärka konsumentskyddet. I november ordnar FI en årlig personalsammankomst.
FI:s kommunikationsstab har ett övergripande ansvar för myndighetens interna och externa kommunikation. Kommunikationsstaben kommer att vara beställare av de efterfrågade tjänsterna.
Förutsättningar:
Följande evenemang är fasta och hålls årligen i externa lokaler: Konsumentskyddsdagen för cirka 300 deltagare och ett personalevenemang för cirka 350 deltagare.
Utöver dessa evenemang kan FI komma att ordna ett antal mindre aktiviteter i egna eller externa lokaler. FI kan vid sådana tillfällen behöva hjälp med att exempelvis boka lokal, föreläsare och moderator.
Uppskattad volym FI har inte tidigare haft evenemangstjänster samlat via en leverantör. Upphandlingens värde uppskattas till cirka 600 000 kronor per år. Upplysningen ska ses som information och innebär således inga förpliktelser. FI kan inte garantera någon avropsvolym.
Läs mer här.