Hallå där… Chris Pettersson, föreläsare som startat projektet ”Chris Bjuder In”.
Chris Pettersson har gjort över 350 föreläsningar om försäljningsutveckling och motivation. Han har ett långt CV inom försäljning och affärsutveckling.
För Eventeffect berättar han om sitt nya projekt ”Chris Bjuder In”, där han samlar skarpsynta personer från olika branscher, som i sin tur får prata om affärsviktiga frågor.

Du gör ett interaktivt live-webinarie, vad innebär det?
– Chris Bjuder In är en ny livesänd plattform för kunskapsdelning. Den samlar människor från alla branscher, alla kön och alla samhällsklasser för att kunna skapa en ny sorts gemensam samhällshjälp. Det är ett webinarium som kan streamas via dator eller telefon. Du kan även ställa frågor till deltagarna i realtid och allt är live, säger Chris.
Tjänar du pengar på projektet?
– Ja, det kostar 50 kronor att titta på programmet, man betalar med kort innan sändning. Framför allt är det för att kunna täcka de tekniska kostnaderna för streamen. Jag vill också berätta att Chris Bjuder In är inte bara ett live-event som sker varje vecka, utan det är också en Youtube-kanal och en podcast där de bästa klippen från föregående veckas program kommer upp, menar Chris.
Under föregående vecka bjöd han in tre personer från eventbranschen. Dessa var William Norén, evenemangschef på Mister French Group, Cecilia Sandström, vd för Ciceron Group och Stefan Pettersson, vd för Gameng.
Vad pratade ni om?
– Vi diskuterade krisläget och hur företag och personal inom eventbranschen kan tänka och handla för att mildra eller dra nytt av krisen så mycket som möjligt. Vi behandlade sedan frågor som: Hur kan vi ge kunden upplevelser på distans oavsett produkt?, Hur kan vi skapa event som följer de moraliska riktlinjerna för en kris? och varför behövs eventbolag mer än någonsin vid kriser? säger Chris.
Under programmet sa bland annat Cecilia Sandström på Ciceron Group följande:
– Man måste lära sig hur ens meddelande och event ser ut i en digital form. Du behöver till exempel fortfarande folk som kan ta en publik och bra dekor. Vilket budskap har jag och vilket sätt skall jag göra det på?
Lyssna på programmet med gäster från eventbranschen här.
Vill du kolla in nästa Chris Bjuder In gör du det här.