Gyllene Hjulet, som i år arrangeras för 28:e gången, hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt använder intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa verklig effekt. De nya kategorierna Årets Hållbara Event, Årets Hållbara Eventdestination och Årets Eventbaserade PR-aktivering har mottagits med stort engagemang, vilket ytterligare speglar branschens fokus på hållbarhet och innovativa kommunikationslösningar.
”Intresse- och upplevelsebaserad kommunikation har en unik förmåga att engagera och beröra. Rekordet i antal bidrag bekräftar att branschen på ett fantastiskt sätt förvaltar och utvecklar dessa kommunikationsformer. Jag ser fram emot att hylla alla framgångsrika projekt när vi samlas på årets Gyllene Hjulet på Munchenbryggeriet den 23 april,” säger Cecilia Marsden från SES.
Den 18 mars offentliggörs de nominerade bidragen, och juryn står inför ett omfattande arbete med att utvärdera de inskickade projekten. Biljetter till finalen finns tillgängliga på gyllenehjulet.se.
”Rekordintresset speglar vår branschs ökade betydelse i att skapa värde. Som branschorganisation ser SES att behovet av att nå in och engagera människor på nya sätt är större än någonsin. Årets succé i Gyllene Hjulet bekräftar att rätt investering och rätt aktivering skapar långsiktig effekt både för affärs- och samhällsnytta. Att vi nu ser en rekordstor uppslutning i Gyllene Hjulet är ett kvitto på att vår bransch gör skillnad – på riktigt,” säger Cecilia Perlind, vd för SES Sponsrings & Eventsverige.