Upphandlande enhet är Högskolan i Borås. De har varje år har ett antal större forskningskonferenser, utvecklingsdagar, akademiska event samt avslutningar. Under dessa event finns det behov av lokaler för cirka 500 personer och uppåt.
Upphandlingen omfattar:
Flexibla lokaler som enkelt kan växlas för mindre och större grupper. Konferens- och eventlokalerna ska kunna växla mellan sittande och stående fika, luncher och middagar och det ska även finnas möjlighet till mingel och bankett.
Upphandlingen omfattar även att täcka situationer när behov inte kan lösas i högskolans egna lokaler på grund av att lokaler inte är lediga eller då antal lokaler inte räcker till. De ska ligga i närheten av campusområdet för att skapa en känsla av att vara i den akademiska miljön.
Avtalet innehåller inte några utfästelser att avropa en viss volym under avtalsperioden. Det verkliga utfallet är helt beroende av vilka behov som uppstår under avtalets löptid och antagen leverantör förväntas ha kapacitet att leverera utifrån faktiskt behov.
Upphandlingen avser förläggning av: Event/arrangemang – Halvdagskonferens – Heldagskonferens – Flerdagarskonferens utan övernattning
Kontakt:
Kontaktperson: Pia Blixt
E-post: [email protected]
Upphandlingsdokumenten hittar du här.