Vilka förväntningar har under 2017?
– Det händer mycket inom Hoist Group och inom hospitality, så våra förväntningar är höga. Vi ökade våra kundbesök avsevärt under det föregående året och vi ser redan frukten av den ökade närvaron hos kunder.
Vilka är de främsta trenderna inom er bransch?
– Fler och fler inom hospitality vill ha mindre hårdvaror och underhåll, vi väljer därför att titta mer på cloudade lösningar. Vi som helhetsleverantör av tekniska lösningar, märker också att flera av våra kunder känner en trygghet i att det också är samma support som kan hantera deras ärenden, oavsett om det är problem med TV, wi-fi, bokningssystemet eller låsen.
Är det något speciellt projekt ni rustar för 2017?
– Ja, vi släpper TV-kanaler som en cloudad tjänst, då intresset varit mycket stort. Om ett hotell väljer att kombinera våra TV-kanaler i ”cloud” med vår Fusion TV och Fusion Dashboard, får hotellen en mer flexibel och prisvärd lösning och hantering av det linjära utbudet, de är också förberedda inför en eventuell övergång till exempelvis ”Play” kanaler.
Vilken är din verksamhets största nyhet under 2017?
– Med 50 utvecklare inom koncernen så finns det många nyheter, men för att nämna några så har vi vår egen mobile key-lösning som släpps Q2/Q3 samt check-in kiosk. Båda lösningarna ger hotellen bättre möjligheter till self-service.