– Återhämtningen efter pandemin har gått över förväntan och det är med glädje vi har kunnat se en positiv försäljningsutveckling av vår arenaprodukt. Arenan med sin storlek, sina flexibla lösningar och det centrala läget i byn, är en styrka när olika typer av företag söker en plats för sitt evenemang, säger Satu Andersson VD Holiday Club Åre.
Schibsted har varit en partner till Holiday Club i många år men till årsskiftet går Holiday Club Åre och Schibsted skilda vägar och deras namn plockas ner från arenabyggnaden.
– Vi har haft ett givande samarbete med Schibsted under många år och det är klart att det alltid är tråkigt när partners går skilda vägar men samtidigt öppnar det upp nya möjligheter. Jag vill rikta ett stort tack till Schibsted för det samarbete som varit och som kommer fortsätta till årsskiftet. Förhoppningsvis har vi en annan typ av relation framöver, säger Satu Andersson.
Arenan som är en event- och kongresshall har en total yta om 1485 kvm och en takhöjd på 8-13 meter. Den rymmer upp till 3000 personer och har varit värd för både ministermöten och sportevenemang som otaliga företagsevent. Stora delar under lovperioderna nyttjar Holiday Club Åre själva ytorna för att kunna erbjuda ett ännu större aktivitetsutbud. Möjligheterna är många på fjällens äventyrshotell.
– Holiday Club Åre är ett starkt varumärke och en egen destination på destinationen. Det är inte självklart att vi skall upplåta ett annat varumärke att sätta sitt namn på vår arena men vi är öppna för och nyfikna på att se på olika alternativ. Det viktiga för oss är att våra partnersamarbeten tillför ett kundvärde och möjligheter att lyfta fram dom evenemang som kommer till oss och Åre, säger Satu Andersson.