Ventla har under pandemin investerat mycket i produktutveckling för att tillmötesgå nya behov då världen fort fick ställa om och mötas i nya format. Nu är tiden mogen att växla upp och företaget går in i en ny fas. Annsi har lång erfarenhet av kommunikationsbranschen och har lett flera bolag i tillväxt och hållit ledande positioner inom flera SaaS-bolag. Hon har under pandemin jobbat mycket inom virtuella event både i Norden och internationellt och sett kunders behov förändras.
”Det är en tid där mycket händer inom event, medarbetares engagemang och organisationers kultur, vilket är områden där vi kommer väl till pass. Det känns fantastiskt att få leda teamet på Ventla som utvecklat en intuitiv och heltäckande plattform och där man byggt upp långa och goda kundrelationer. Det blir en spännande resa i denna nästa fas.”, berättar Annsi.
Eventbranschen har upplevt stora förändringar både under pandemin såväl som efter. Behov har ändrats och utvecklats, och vi ser fortfarande nya beteenden som formas.
”Vi har lyckats bygga en plattform och ett bolag helt organiskt med stort fokus på våra kunders behov och det är dags att lägga i nästa växel. Det känns så bra att få lämna över till Annsi, hennes kompetens, erfarenhet och energi matchar perfekt för att leda bolaget i denna kommande fas.”, säger Mats Bäcklund, avgående vd.
Mats finns kvar som medgrundare, ägare och styrelseledamot där han fortsatt kommer arbeta aktivt för bolaget. Annsi tillträdde 3 oktober.
Kort om Ventla:
Ventla, tidigare MeetApp, grundades 2011 i Sverige och är ett SaaS-bolag som erbjuder en eventplattform. Företaget finns idag även i USA och Indien. Vi drivs av visionen att stödja skapandet av mer engagerande, upplevelserika och värdeskapande event för såväl fysiska, virtuella eller hybrida sammanhang.