Maria Rosén blir ny marknadsansvarig på Destination Järvsö. Hennes erfarenhet inom upplevelsebranschen kombinerat med databasdriven marknadsföring, segmenterad kommunikation, analys och kundlojalitet passar mycket väl in nu när Destination Järvsö tar nästa steg när det gäller det fortsatta arbetet med att öka kundlojaliteten till Järvsö och hela Hälsingland.
– Jag är övertygad om att Maria har mycket att bidra med i arbetet med att stärka både vår destination lokalt och för besöksnäringen, vilket jag tror är viktigt för att på sikt lyckas med en hållbar utveckling och att få fler att satsa, besöka och öka etableringar i Hälsingland, säger Maja Frost, platschef för Destination Järvsö i ett pressmeddelande.
Maria Rosén är född och uppvuxen i Ljusdal och har bott utomlands och i Stockholm i hela sitt vuxna liv. För sex år sedan tog hon klivet med sin och flyttade tillbaka till Ljusdal och Hälsingland. Maria har sedan dess pendlat till jobbet i Stockholm och sitt arbete som Customer Loyalty Manager på SF Bio.
– Det här är mitt absoluta drömjobb, jag har arbetat med starka varumärken tidigare, men att få marknadsföra Järvsö och Hälsingland är något som jag velat göra en längre tid. Jag ser verkligen fram emot att träffa alla fantastiskt duktiga företagare och aktörer i regionen, och jag är väldigt imponerad av det arbete som hittills gjort inom Destination Järvsö. Vi ligger helt rätt nu när tid tillsammans är den nya lyxen, äkta upplevelser och ett genuint bemötande är det som uppskattas av våra gäster, säger Maria.
Maria Rosén tillträdde sin tjänst den 1 december 2016.