– Med anledning av den rådande situationen beslutade vi att inte genomföra årets tävling, utan att istället satsa på ett spektakulärt 10 års jubileum under 2021. Vi ser fram emot att återigen få genomföra denna tävling som syftar till att lyfta all stark kommunikation som skapas ute på alla inhouse-avdelningar i landet. Tillsammans ser vi fram emot att utveckla Inhousetävlingen ytterligare, säger Anette Fredriksson, Försäljnings- och Marknadschef Arkitektkopia AB.
Om Inhousetävlingen:
Tävlingen riktar sig till alla Sveriges marknads- och inhouseavdelningar! Arrangören tycker att mycket av den reklam som produceras internt på Sveriges marknads- och inhouseavdelningar är så bra att den förtjänar en egen tävling. Därför arrangerar vi Inhousetävlingen. Inhouse är inte bara Sveriges första, utan också enda reklamtävling som garanterat inte kommer vinnas av en reklambyrå!
Vem kan delta? Alla Sveriges marknads- och Inhouseavdelningar som har producerat reklam på sin inhouseavdelning. Vi har även ett särskilt pris till Årets Rookie som är det enda individuella priset i tävlingen.
Vad belönas? Inhouse delar ut pris i kategorierna: Bästa kampanj, Bästa inkluderande kampanj, Bästa trycksak, Bästa DR-utskick, Bästa expo, Bästa digitala marknadsföring, Årets inhouseavdelning samt Årets rookie. Juryn kommer att bedöma enheternas/kampanjernas idé och strategi, kreativa höjd och resultat. I kategorin Årets inhouseavdelning och Årets rookie belönas ett framgångsrikt marknadsföringsarbete och ett professionellt arbetssätt.
Läs mer här.