– Den 1 oktober startar jag ett nytt uppdrag som senior platsstrateg på 50% hos Placebrander som är konsulter inom platsutveckling och platsmarknadsföring. Den övriga tiden ska jag ägna åt olika projekt samt att utforska kopplingen mellan ljud och varumärken (Sonic Brands), säger Martin Roos.
– Martin har gjort en gedigen och ovärderlig insats som VD. Han har haft ett driv och utvecklingsvilja som vi i styrelsen uppskattat. Dessutom har Martin haft en god ordning och reda på verksamheten vilket, för mig, som Ordförande underlättar och gör att vi som styrelsen kan fokusera på strategiska frågor och blicka framåt i stället för att behöva gå ner och peta i det operativa, säger Mats Bengtsson, Styrelseordförande, Destination Eskilstuna.
Martin avslutar sin anställning den 1 oktober 2022 och nu startar en process med att ta fram en kravprofil inför stundande rekrytering.
Martin har följt Placebrander sedan starten
– Jag har följt Placebrander sedan starten 2013 och jag har förstått att jag var en av deras allra första kunder. Placebrander har alltid levererat med finess, kvalitet och känsla och jag har vid ett flertal tillfällen anlitat bolaget för att få nya insikter och ny kunskap, säger Martin Roos.
– Det ska bli fantastiskt kul och spännande att få bli en i Placebrander-teamet och få använda mina erfarenheter över hela Sverige och resten av Norden, säger Martin Roos.
– Vi är så oerhört stolta över att få välkomna Martin till vårt team. Han kliver in i våra kunduppdrag med tung kunskap inom platsattraktivitet. Genom åren har han varit en person vi hört av oss till för att få skarpa spaningar på framtiden inom vårt arbetsfält, säger Helena Nordström som är VD på Placebrander.
En bakgrund inom musikbranschen
Martin Roos har också en bakgrund inom musikbranschen. Han är sedan 2021 styrelseordförande i Svensk Live och var under många år manager för popbandet Kent. Han har en examen inom musik- och ljuddesign och utöver att gå in i Placebranders olika uppdrag inom platsutveckling och platsmarknadsföring, kommer Martin och Placebrander gemensamt utforska kopplingen mellan ljud och platser.