Nu samlas expobranschen och har sin årliga dag. Där kan du både besöka spännande seminarier, träffa utställare och studenter samt mingla med Sveriges bästa monterbyggare. Dagens avslutas med prisutdelning till årets bästa montrar.
För utställare och personer som arbetar inom expobranschen är det fritt inträde till samtliga seminarier och ingen förregistrering krävs, det är bara att komma.
Här är programmet för dagen:
10.00 – 10.45 Från idé till succé – Seminarielokalen T6 Mikael Jansson, VD på Fairlink På 45 minuter lär dig Mikael allt du behöver veta för att lyckas som utställare. Mikael är extra aktuell just nu med uppföljaren till boken Mässguru – världens genom tiderna mest sålda mässbok. Mikael har varit verksam i branschen sedan mitten av 1980talet och är en flitigt anlitad föreläsare internationellt.
10.00 – 11.00 Anläggnings-timmen – Nätverksbaren Träffa Lennart Johansson/Svenska Mässan och Rikard Skärebo/Stockholmsmässan.
11.00 – 11.45 Tio år av insikter kring sponsring och evenemang – Seminarielokalen T6 Björn Stenvad, VD på Upplevelseinstitutet Björn berättar om case och forskning från sponsrings- och evenemangsbranschen under de 10 år som han har varit med och drivit analysföretaget Upplevelseinstitutet.
11.00 – 12.00 Bok-timmen – Nätverksbaren Träffa Åsa Dahlqvist och Mikael Jansson, två av författarna bakom vårens två nya mässböcker.
13.00 – 13.45 Framtidens mässor – Årets vinnare av Guldkikaren 2017 – Seminarielokalen T6 Åsa Dahlqvist, VD på Memma Den 6 april korades Åsa Dahlqvist till årets vinnare av Guldkikaren, MPI Swedens spaningstävling för den svenska mötesbranschen. Ta del av hela hennes framtidsspaning där hon bland annat förklarar konceptet lapptäcksmässor. Åsa omkullkastar dagens givna mässdesign för att i framtiden ge plats för fler möten och mer värde för alla deltagare. Åsa är föreläsare, utbildare och författare inom mässor och möten och brinner för att få fler människor att prata med varandra.

13.00 – 14.00 Mediatrends-timmen – Nätverksbaren Diskutera de senaste medietrenderna med Madeleine Thor och Tobias Egge från IRM – Institutet för reklam- och mediestatistik.
14.00 – 14.45 Trender på Euroshop 2017 – Seminarielokalen T6 Paneldiskussion Den 9 mars stängde EUROSHOP 2017 portarna efter fem intensiva dagar. Under dessa dagar hade totalt 2 368 utställare från 61 länder träffat över 113 000 besökare från totalt 138 länder. Mässan beskrevs av arrangörerna som den bästa i mässans 50åriga historia. Via en paneldiskussion får du en insikt i vilka trender som lyste starkast på Euroshop 2017.
14.00 – 15.00 Försäkrings-timmen – Nätverksbaren Här har du möjlighet att träffa och diskutera med Leif Olofsson från Capital Industriförsäkringar som ansvarar för den monterbyggarförsäkring som EXPOförbundet var med och initierade för ett antal år sedan.
15.00 – 16.00 Årsmöte Sveriges EXPOförbund – Seminarielokalen T6 Endast för medlemmar.
16.00 – 17.00 Prisutdelning Golden Square Award – EXPOscenen På prisutdelningen belönas 2016 års bästa produktioner.