Branschtävlingen Gyllene Hjulet arrangeras av SES, Sponsrings & Eventsverige i syfte att uppmärksamma och hylla aktörer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.
Tävlingen, som är en kommunikationstävling, har funnits sedan 1998 och belönar projekt från det gånga året som visat på stor kreativ höjd och effektfullt genomslag.
Anmäl ditt favoritevent
Tävlingen består av 15 olika kategorier som belyser sponsrings-, expo- och eventprojekt. Vinnarna i tävlingen utses och hyllas på Gyllene Hjulet-galan den 2 april på Annexet, Stockholm. Det blir en kväll med 3-rätters middag, underhållning och fest.
På galadagen den 2 april kommer två av tävlingskategoriernas nominerade bidrag presenteras och pitchas inför publik och jury. Livepitchen 2020 innefattar kategorierna Årets Samhällsengagemang och Årets event B2C.
Varje bidrag har fem minuter på sig att pitcha sitt projekt och efteråt har publiken möjlighet att rösta fram sin favorit. Publikens röst motsvarar en juryröst och ordinarie jury tar med sig publikens röst in i den slutgiltiga juryöverläggningen.
Livepitchen spännande inslag
Livepitchen är ett intensivt och spännande inslag i tävlingen som innebär att de nominerade får visa upp och sälja in sitt projekt inför publik. Livepitchen ingår i biljetten till Gyllene Hjulet, det är dock först till kvarn som gäller då det är begränsat antal platser på denna tillställning.
Läs mer här.
Viktiga datum:
9 december – bidragsinlämning öppnar
30 januari – bidragsinlämning stängs
4 februari – juryn 2020 presenteras
3 mars – nomineringsmingel, de nominerade bidragen presenteras
2 april – livepitch & gala