Ann-Christin Björnlander, affärs- och verksamhetsutvecklare med fokus på besöksnäringen på det egna bolaget Clients Best Affärsutveckling har siktet inställt på att hjälpa små och stora bolag att arbeta strategiskt och hållbart för att överleva. Hon har genomfört utvecklingsarbeten för såväl kommuner som olika aktörer inom besöksnäringen med alltifrån att utveckla affärsplaner och affärsmodeller till webbdesign och varumärkesbyggande. Bolag kan också få hjälp med att ta fram en strategi för hur de ska marknadsföra sig och vara aktiva på sociala medier.
En del företagare har haft det så svårt att de redan har gett upp och det vill vi inte att fler ska göra. Det är många företag därute som behöver hjälp att ta sig vidare, säger Ann-Christin Björnlander. Visionen är att långsiktigt skapa tillväxt, starka företag med unika produkter, tjänster och kunderbjudande.
Clients Best är just nu involverat i projektet ”Time to Innovate” där ungdomar ges sysselsättning inom besöksnäringen både nu under men också efter pandemin. Syftet är att skapa tillväxt, samhällsnytta och social hållbarhet. På Clients Best hemsida går det att läsa mer om projektet.
Clients Best Affärsutveckling kärnverksamhet är att, åt sina kunder, skapa ett så fritt ekonomiskt flöde som möjligt genom hållbar affärsutveckling. Ann-Christin Björnlander är utbildad affärsutvecklare inom besöksnäring vid Högskolecentrum Bohuslän Uddevalla.